Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til å finne større gjedde


Recommended Posts

Hei! 

 

Jeg har i lang tid fisket i en stor innsjø, men sliter med å finne de store gjeddene. Det er tatt gjedder på 15+ her, og jeg har fått gjedder på 7-8kg ved et par anledninger på sommerstid med trolling, men det er lenge mellom hver gang jeg får på noe over 5kg. Jeg har vanligvis bare drevet trolling, men da jeg ikke har mulighet til å montere dyprigg forstår jeg at det er vanskelig å komme ned på riktig dyp. Innsjøen er veldig dyp på det dypeste (100m) og ligger normalt på mellom 40-70 meter midt utpå. Jeg har bare et standard Raymarine ekkolodd (innmontert ved kjøp) som kun viser dybde og fisk under båten. Er det noen som har noen tips til hva jeg burde se etter, altså type områder, dybde etc for å gi meg en noe større sjanse til å lokalisere gode områder? Burde jeg bli stående på et sted i timesvis, eller burde jeg prøve flere steder gjennom dagen? 

Tips tas imot med en stor takk, hilsen en litt frustrert gjeddefisker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.5.2021 at 14.15, DyptVann skrev:

 

Det spørs jo litt når du fisker. Utover sommeren så har gjeddene trukket ut fra gyteplassene, og kanter mot dypere vann, strukturer, og frittliggende grunner og gjerne med vegetasjon (skjulesteder) er gjerne plasser å lete etter. Om du finner stimer med byttefisk så er ofte ikke predatorene langt unna heller. Å treffe de når de er huggvillige derimot, er vel bare litt heldig timing som avgjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.