Gå til innhold
Fiskersiden

Nordmarka på langs, leie kano


eskilgh
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg og noen kompiser har tenkt oss på denne klassiske turen: https://ut.no/turforslag/118871/drmmetur-nordmarka-pa-langs-i-kano

Nå har jeg prøvd å finne et sted å leie kano fra, men tenkte kanskej det er noen her som har konkrete erfaringer og kan anbefale noe?

I utgangspunktet har vi ikke bil, så det absolutt optimale er jo å kunne levere kano direkte et eller annet sted i den søndre delen. Når det er sagt klarer vi alltids å finne ut noe.

Er det noen som har noen tips til hvor man kan få leid kano til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, eskilgh skrev:

Det er jo et fint alternativ. Aller helst vil vi dog kunne starte i Mylla og padle oss nedover. Vet du tilfeldigvis om Bjørnholt også leier ut kanotraller?

Nei, det vet jeg ikke. Du får sjekke på nett eller ta kontakt. Jeg har aldri leid kano, så det er en ukjent verden. Men jeg ser at det er ganske mange som leier ut kanoene sine privat på Finn.no. 

Jeg er enig i at turen helst bør gjøres medstrøms. Nedenfor Katnosa padles det litt på elv, og jeg er usikker på om man kommer opp hele veien. Selvsagt kan kanoen slepes, men det er mye bedre å seile dovent nedover. Dessuten blir det mye trilling i oppoverbakke om man padler "feil vei". 

Turen kan gjøres kortere ved å starte på Tverrsjøstallen i stedet for Mylla. Ev. kan det kjøres helt inn til Pershusvatn. Aberet med denne turen er logistikken, at bilen må settes igjen. Vi skal ta denne turen i sommer, og da skal jeg dumpe en sykkel på egnet sted i Maridalen, og sykle opp igjen for å hente bilen. Til Perhusvatn blir det i overkant av 4 mil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
38 minutter siden, eskilgh skrev:

Det ordna seg og vi fant en fyr som både leier ut og henter/leverer kanoer privat. Regner med det ikke er innafor med reklame her, men tenkte det er greit å nevne dette for andre som lurer på om muligheten er der :)

Det er vel ikke reklame om man informerer om andres tjenester ;)

God tur! Jeg skal samme veien noe senere i sommer. Gleder meg stort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.