Gå til innhold
Fiskersiden

Motorguide XI5 + Lowrance HDS issues


MagnusS
 Share

Recommended Posts

Etter å ha brukt med MG XI5 med fjernkontroll siden 2018 så oppgraderte jeg i fjor høst plotter til Lowrance HDS12 med Pinpoint gateway for å virkelig kunne utnytte MG med rutekjøring og kjøring mot waypoint med automatisk ankring. 
 

Etter å ha testet oppsettet siden monteringen i fjor høst har jeg slitt med å få alt til å klaffe. Ankring og fjernstyring fra plotter fungerer godt så lenge det er snakk om enkeltkommandoer, men så fort jeg ber den kjøre til et waypoint med påfølgende ankring eller kjøre etter en programmert rute så sliter den. Det som skjer er at det virker som om MG ikke mottar ny ordre etter den har kommet til første waypoint…den bare fortsetter i den retningen den hadde rett før den ankom. Dette skjer også om den skulle ankret opp…

Trodde lenge den nye oppdateringen fra MG skulle være løsningen, men denne gjelder ikke for min motor da den er ment å løse helt andre utfordringer for nyere motorer. 
 

Er det noen her som har lignende issues eller vet hva som kan være feil? 

FCCE45B7-C602-4BC2-BEF7-3E7EF8727C5F.jpeg

1FA99622-7A1C-4F42-A776-7F4915A40130.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme med min Xi5 (også eldre, en av de første som kom til Skandinavia) da jeg gikk fra HDS Gen 2/ Gen 2 Touch til HDS Live. Som du skriver gikk enkeltkommandoer fint, men særlig ruter var et problem (den gikk som den skulle til første eller andre punkt, så sluttet den å følge ruten og gikk over til heading lock.) Her skulle jeg egentlig hjelpe Motorguide med problemløsning, men så fikk jeg vanninntrengning i motorhuset (dagens tips, ikke "ankre" ved å kjøre motoren fast mellom steiner mens båten slår i bølger....) og måtte skifte hele motoren. Dermed vet jeg ikke hva som ble status på utfordringen gammel MG og ny Lowrance dessverre, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, erik skrev:

Jeg opplevde det samme med min Xi5 (også eldre, en av de første som kom til Skandinavia) da jeg gikk fra HDS Gen 2/ Gen 2 Touch til HDS Live. Som du skriver gikk enkeltkommandoer fint, men særlig ruter var et problem (den gikk som den skulle til første eller andre punkt, så sluttet den å følge ruten og gikk over til heading lock.) Her skulle jeg egentlig hjelpe Motorguide med problemløsning, men så fikk jeg vanninntrengning i motorhuset (dagens tips, ikke "ankre" ved å kjøre motoren fast mellom steiner mens båten slår i bølger....) og måtte skifte hele motoren. Dermed vet jeg ikke hva som ble status på utfordringen gammel MG og ny Lowrance dessverre, 

Kjøpte du denne hos Mjøsservice eller importerte selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MagnusS skrev:

Kjøpte du denne hos Mjøsservice eller importerte selv?

Den ble kjøpt via den svenske importøren (Thermoprodukter). På det tidspunktet var ikke Mjøsservice norsk importør i Norge. Min nåværende Xi3 er kjøpt brukt for meg, men forrige eier kjøpte den fra Mjøsservice.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.