Gå til innhold
Fiskersiden

Haha England tapte, og dessuten den vesentligste konkurransen av dem alle


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Den 13.7.2021 at 1.40, Ølgylt skrev:

Hei ttt, og n

 

Screenshot_20210713_013007_com.android.chrome.thumb.jpg.3499386b97ee0a81ace77b81f24455f0.jpg

Ting tar tid, og enda lengre tid med munnbind på, men jeg fikk nå hentet den kveita

Hvordan ligger du an? 

Og hvordan ligger det an med cannonbang sin festival?

Ai ai! Her har jeg sviktet fullstendig! Jeg må nok innse at jeg ikke er noen artsfisker. For etter en uke på Nesodden, har jeg daglig grepet badebuksa istedet for stanga når barna vil ned til sjøen. Selv om kutlingene er tallrike. Og jeg har kun fisket makrell, samt forsøkt etter sjøørret. 
 

Og nå skal jeg på 5 dagers kanotur i marka. Der er det ingen nye arter …. 
 

Dessuten maser eldstejenta om Besseggen. Så rapporter fra broren din studeres i detalj, med tanke på litt snik-fisking. Men nye arter er det neppe der heller. 
 

Men så lenge du er på 49 er det håp! Jeg har som nevnt mange lavthengende frukter, og må rett og slett bare skjerpe meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei gutter

Har hatt ferie i 6 timer når dette skrives. Båten er på vannet nypreppa, og er klar for et eventyr jeg.

Men hvor er det blitt av ladyen fra vest, har ikke hørt fra henne på en stund nå.

Siden jeg var i bergen i går, så har jeg latt meg inspirere til å forfriske meg med et par bergenske forfriskninger av type premium i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.7.2021 at 23.17, Ølgylt skrev:

Sorry TT

 

Screenshot_20210722_231552_com.android.chrome.thumb.jpg.e22d6abb42b0dcd266e8f52aff65f68a.jpg

Og synderen var

IMG_20210722_224436.thumb.jpg.73d568cd2d0a7a111bc6a86145ebb4da.jpg

En var

Det VAR er flott fisk! Når jeg skulle bli knust er jeg glad det ble med en slik skjønnhet, og ikke en trepigget stingsild eller annet rusk. 
 

Da skylder jeg deg en six-pack, eller hva det nå sto om. Det må nesten bli Ringnes, for å statuere et eksempel. 
 

Jeg fortjente å tape denne. I skrivende stund (ca) ligger jeg med dykkermaske og ser på kutlinger og annet smått jeg aldri har fått. Jeg har stang, små kroker og reker i båten, men fortsetter med dykkermaska …. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til god taper. 

Ja, jeg drøyde med kutlinger nettopp for å ikke fisle meg over målstreken, men det måtte noen forsøk til og ekstern hjelp før jeg fant piggvaren. For en fin fisk. Nå tror jeg at jeg driter i nye arter en stund. 

Jeg ser ingen umiddelbar åpning for å komme østover, men når det nå engang blir skal det smake godt med seierspils, selv fra Ringnes om du insisterer. 

Kan forsåvidt godt skjønne at det å svømme rundt og se på fiskene kan være vel så givende som å fiske dem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott piggvar Ølgylt! den er høyt oppe på ønskelisten min. Jeg er ikke inne på noen artsfiskesites. Tør jeg spørre om vekten på piggvaren. Blitt lite fisking her også i varmen. Kun noen pir og ei økt etter berggylt, med kun en suppefisk som resultat. Men med væromslaget og litt kjøligere vær er det kanskje på tide å sjøsette abborskuta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det var utseende som var flott, størrelsesmessig er denne barnehage, 226 gram. 

Fiske kan man gjøre hele året, men det er mye annet man bare får gjort om sommeren, så du er neppe alene om å ikke få dyppet snøret så mye. 

Abbor, og gjedde, hadde jeg tenkt å sette av en dag eller to til, men har ikke kommet så langt. Kanskje jeg får inspirasjon hvis du poster et fint bilde tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

kult med piggvar, selv om den ikke var av de store.

Ikke mye fisking her heller så langt, mest bare pesing i varmen, og sørge for å opprettholde væskebalansen med egnet drikke.

En liten makrell og to mikrolyrer og ei sypike er sommerens resultat så langt. Men jeg plukka to bøtter krabbe ute ved Årøybratten før helga, det er jo noe det også. Lite rogn i de enda, men det kommer nok.

Men nå stiger lågen litt, i morgen blir det laksefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hm. Jeg er i Kristiansand 18 juli og skal være i Oslo 21. 

Her er det faktisk en mulighet for meg å inkassere sixpacken, treffe TT canonen og eventuelt flere. 

Så cannon, har du båt og tid

TT har du tid

Erik kan du (og vera) 

Andre som føler at det er på tide med noe fstreff

 

Joda, jeg vet at det er dtømmetenkning at det skal klaffe, men dæve så morsomt det hadde vært om det gjorde det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi! Eksotisk besøk vestfra? 

21. juli kan være et krevende tidspunkt, da det er midt i den verste ferien og jeg er sjelden hjemme da. Men jeg legger det på minnet for sommerplanene (som er relativt diffuse så langt ...) 

Edit: Jeg tror faktisk fisken i Oslofjorden allerede er kjent med dette besøket vestfra, for jeg fikk faktisk en sypike i går ...

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera og jeg er med 21.07. Lite ferieplaner her pga overtagelse av ny kåk 01.07 men tre uker senere bør vi ha klart å finne igjen fiskeutstyret.

Regner med at vi tenker fisking her? Oslofjorden er neppe det mest spennende for folk vestfra, så ønsket er kanskje ferskvann? Noen arter du fortsatt mangler eller ønsker?

Med litt flaks er veien inn til hytta kjørbar rundt da, og er den det stiller vi seff med båt uansett om det er snakk om vann som smaker godt eller vann som smaker rart.... (Veien skal graves opp pga vann og kloakk, og jeg kan ikke hente ut båten før de starter siden jeg ikke har noe sted å ha den her hjemme på det tidspunktet.) 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Jeg er opptatt den 21.

Det er 19de eller 20de jeg kan. 

Og jeg har blitt kalt mye rart, men eksotisk tror jeg var ny. 

Jeg liker meg best ved vann som smaker godt men ikke kan drikkes, men skal jeg over vann uten salt er det gjedde, gjørs og lake jeg helst ser etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver 21 men mener 19 og 20, nuvel! :P

Oslofjorden kan by på gode sjangser for havabbor da, men det er et utpreget fiske tidlig morgen og sen kveld. Fordrer dessuten båt. Gjedde og gjørs er litt mer bitevillige på dagtid og litt enklere å få tak i uten båt. Alle kan fristes med popper om været er samarbeidsvillig, en av mine favorittfiskeformer i juli. Men la oss sikte oss inn på 20. så tar vi detaljene når vi vet mer om vær, deltagere og min tilgang på båt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, erik skrev:

Han skriver 21 men mener 19 og 20, nuvel! :P

Oslofjorden kan by på gode sjangser for havabbor da, men det er et utpreget fiske tidlig morgen og sen kveld. Fordrer dessuten båt. Gjedde og gjørs er litt mer bitevillige på dagtid og litt enklere å få tak i uten båt. Alle kan fristes med popper om været er samarbeidsvillig, en av mine favorittfiskeformer i juli. Men la oss sikte oss inn på 20. så tar vi detaljene når vi vet mer om vær, deltagere og min tilgang på båt? 

God plan, tiltredes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke helt utenkelig at adelen også inntar østlige strøk på de tider. I så fall hadde det jo vært stas med et hyggelig gjensyn med Cannonbang (jeg kommer uten våpen - jeg lover!) + å treffe Erik, som jeg jo har fulgt lenge, og fru (kjenner ingen andre fiskeladyer, så det hadde jo vært ekstra kult!) + anledning til litt *kremt* godslig *kremt* østlandsmobbing av TT, det må man jo bare like. Hvis han våger å møte opp, da. 

Så er det plass i båten, melder jeg meg herved. Lover å holde meg så langt unna styret som over hodet mulig (nei, ikke utenfor ripa, takk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunkjønn med (genuin) fiskeinteresse er det ikke så mange av. Heldigvis fant jeg en av de få, som dessuten ser ut til å holde ut med meg. (Og jeg har såpass selvinnsikt at jeg skjønner at det siste er uvanlig det også…) :D

Selvfølgelig er det plass i båten om jeg bare får tak i den før gravingen starter. Bare hyggelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Føreren av gravemaskinen har fått Covid og ligger rett ut, men Vera og jeg tok ansvar i går og fylte igjen nok av veien til at båten nå har havnet på gårdsplassen vår i Bærum. (Og før diverse tjuvradder får ideer; den er låst med to ulike låsesystemer, har elektronisk startsperre på moteren, har GPS-sporingsenhet med SIM-kort og er kameraovervåket.)

Nå er det service, vask og litt småfiks som står for tur, så vi er i rute til den 20.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ølgylt skrev:

Høres veldig bra ut. 

Jeg har akkurat returnert etter ferietur med podinnene, så nå er jeg klar til å begynne å planlegge fisking. 

Har dere preferanser for hva det skal fiskes etter? 

Åpen for forslag her. Er det tidlig morgen eller den kveld kan kanskje havabbor friste? Er det mer dagtid og tidlig kveld kan kanskje asp, gjedde og abbor være mer egnet. 
 

Amerikaneren startet i det minste uten sutring:

https://www.instagram.com/reel/Cf16Po6jtA3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.