Gå til innhold
Fiskersiden

Mister fisk med enkelt kroker, tips?


Kenngu
 Share

Recommended Posts

Jeg har byttet til kun enkeltkroker for fiske, og merker jeg mister mer fisk. Det er særlig når den nærmer seg landing eller meg kroken popper av.
Er det noen tips til bedre krok "hold/kjøring av fisk" med enkelt kroker? Selve krokingen med enkelt krok syns jeg bra, fisken kroker nærmest seg selv. Er det å holde den kroket som er utfordringen.
Bruker VMC inline Single hooks.
Vil det f.eks hjelpe å ha en ekstra splitring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det høres rart ut. Jeg ville tro en enkeltkrok satt bedre enn trippel når fisken først er kroket. Man minster jo feks sjelden fisk tatt på flue, i landingsfasen. Enten mister man dem ganske kjapt, eller så sitter krokholdet, er min erfaring (Seff ikke uten unntak ….). 
 

Prøv med en splittring til og kanskje mindre kroker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, TT skrev:

Hmm, det høres rart ut. Jeg ville tro en enkeltkrok satt bedre enn trippel når fisken først er kroket. Man minster jo feks sjelden fisk tatt på flue, i landingsfasen. Enten mister man dem ganske kjapt, eller så sitter krokholdet, er min erfaring (Seff ikke uten unntak ….). 
 

Prøv med en splittring til og kanskje mindre kroker? 

Ja jeg syns det er rart og, med flue så har jeg kun mista en fisk som jeg vet om. Og det var pga løkka mellom fortom og fluesnøre hekta seg i stangringen.

Får prøve med ekstra splittring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.