Gå til innhold
Fiskersiden

Valg av utstyr


Kjell Christian tangen
 Share

Recommended Posts

Hei, fisker en del meitefiske, alt fra grundig vann ril små arter og til dypet etter større fisk. Spørsmålet mitt er om noen har sneller å anbefale, (haspel eller multiplikator). Str 3000.  Og en stang som passer til fiske av mindre arter, som flyndrer. 
 

 

er også veldig fersk i mikro fiske. Så om noen har tips om hvordan en fanger flere ulike arter så setter jeg pris på det. For eks krok strl, agn, plasser, natt/dag osv
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ja du sikkert en mere erfaren fisker enn meg - ihvertfall nå, men en nokså enkel post fra 2021 som ikke er besvart er jo ganske flaut syns jeg.

Jeg tenker at hvis du fisker fra land så ville jeg brukt en "baitfeeder/baitrunner" haspelsnelle - og dem er det ikke så bredt utvalg av, den yngre og mer oppdaterte befolkningen ville kanskje heller vurdert en kompakt og moderne multiplikator snelle.

Jeg liker godt baitfeeder snellene, men bare på grunn av at jeg finner dem mer praktisk når du bytter sluk/krok eller trenger å knytte en ny svivel: Setter du en vanlig snelle i "fri" for å trekke ut en meter snøre er jo helvete løs, en baitfeeder kan du sette i "fri" men med litt motstand - det er betraktelig mere brukervennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.