Gå til innhold
Fiskersiden

Glåma, Spydeberg


TeddyBJ
 Share

Recommended Posts

Under fiske etter gjedde i Glåma med en stor spinner, Fire Tiger, bet denne krabaten på i en bakevje.

I sjøen fisker jeg personlig kun SØ og havabbor med fluestang. Ellers er jeg en utpreget ørret, abbor, gjørs og gjedde fisker. Men det her er nytt og ukjent for meg… asp(?) :o:D 

A327C55E-995F-4DCB-BE2D-730834C3C0F8.jpeg

Endret av TeddyBJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asp over 3kg er å betrakte som store. Tradisjonelt har Øyeren vært stedet der sjansene for virkelig stor asp, dvs eksemplarer fra 4-5 kg og oppover, har vært størst, men det tas jo av og til fin asp i selve Glomma, og som det nevnes i Nitelva og Leira. Den legendariske Dynovika ved Lillestrøm var jo en slags hotspot for asp, men ble jo etter hvert veldig hardt fisket. Jeg har ikke vært der på flere år, så jeg vet ikke hvordan ståa er i dag. Men for 20 år siden +/- var det ganske greit å få asp der, selv om de fleste lå på 1-2kg, og 3+ eksemplarer var svært sjeldne. På tross av alle timene jeg brukte på asp den gangen, og alle aspene jeg fikk, var det vel bare et par-tre eksemplarer som så vidt var over to kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.