Gå til innhold
Fiskersiden

Slik får jeg krysset av mine arter!


FiskerStavanger
 Share

Recommended Posts

Har begynt å fiske jevnlig de siste månedene og er veldig hekta. I tillegg til å ta bilde og bruke artsfiske.no har jeg også skaffet en "Norskekysten" tavle der jeg har hengt opp små lapper ved siden av de jeg har fisket.(Se vedlagt bilde) Synes slikt er veldig tilfredsstillende. Per nå bare 5 arter med bilde, teller da ikke en til art jeg tok som tenåring uten bilde. Men tror det skal bli en del flere!

Har dere noen lignende løsninger eller andre kjekke måter å "samle" på arter? :D

IMG_20210824_090849.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FiskerStavanger skrev:

Har begynt å fiske jevnlig de siste månedene og er veldig hekta. I tillegg til å ta bilde og bruke artsfiske.no har jeg også skaffet en "Norskekysten" tavle der jeg har hengt opp små lapper ved siden av de jeg har fisket.(Se vedlagt bilde) Synes slikt er veldig tilfredsstillende. Per nå bare 5 arter med bilde, teller da ikke en til art jeg tok som tenåring uten bilde. Men tror det skal bli en del flere!

Har dere noen lignende løsninger eller andre kjekke måter å "samle" på arter? :D

IMG_20210824_090849.jpg

Godt gjort å ha fått brugde:P

Artig dette! Men om du virkelig blir artsfisker, vil det fort dukke opp en del småarter som ikke er oppført på plakaten. Men den kan kanskje suppleres med bilder du finner på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke brugden, men torsken med siden av jeg har krysset! :) var litt vanskelig uten å dekke bilde eller tekst. Skaffer meg nok noen klistermerker snart 

 

Nei, får henge opp bilder på siden med eventuelle andre arter. Tror derimot det er disse som i aller størst grad blir krysset først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss bruker artsfiske.com for oversikt.

Men det er trivelig å ha en slik synlig ting hengende på veggen, så jeg har også vurdert plansje, men jeg har ikke funnet en som har de morsomme småartene på, så det eg har gjort mens barna var små var å få de til å tegne fiskene. og tanken var å samle de på veggen, men har ikke helt fått somlet meg til det. Derimot henger det noen av dem på Campelen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ølgylt skrev:

De fleste av oss bruker artsfiske.com for oversikt.

Men det er trivelig å ha en slik synlig ting hengende på veggen, så jeg har også vurdert plansje, men jeg har ikke funnet en som har de morsomme småartene på, så det eg har gjort mens barna var små var å få de til å tegne fiskene. og tanken var å samle de på veggen, men har ikke helt fått somlet meg til det. Derimot henger det noen av dem på Campelen.

 

Ja, fikk søke en del etter plansjer og dette var den som var mest komplett for norske forhold virker det som.

Men om noen som kan designe slikt, så tror jeg det finnes et vist marked for slikt mer spesifikt! Like store/detaljerte plansjer som går på mer spesifike kategorier av fisk, som sammen er komplette. Iallefall i disse dager da det er ganske praktisk å bestille trykk i mindre skala over nett.

Ellers er jeg enig i at artsfiske.no er bra selv om jeg ikke har så mye ennå. Men dette på veggen er ikke for oversikten, men for tilfredstillelse, og kanskje litt skryt når jeg for flere, hehe! Også er den fin også, iallefall når jeg skaffer noen mer passende klistermerker. All ære til de som lager slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.