Gå til innhold
Fiskersiden

Rimelig haspelsnelle for sjøfiske fra land


Lar51986
 Share

Recommended Posts

Hei

Noen som har god tips til en rimelig haspelsnelle i str. 2500 for fiske i sjøen fra land?
 

Kjøpte et billig fiskesett fra Abuu Garcia 9" teleskopstang, men er lite fornøyd med snelle som medfulgte.
Abu Garcia Cardinalset Sjøfiske 9' Teleskop, fiskesett - STD - Open reel sets | XXL (maks 60g kastevekt)

Ønsker ikke å legge for mye penger i dette da sjøfiske ikke er første prioritet innen fiske, så en snelle til rundt 1000 kroner og ned.
Som har god kastelengde og utveksling.

Endret av Lar51986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en snelle i 2500 Str høres liten ut på en stang med kastevekt opp til 60 gram. På det settet var det 0,35 mm mono, og det får du ikke så mye av på en 2500 snelle. Skal du over på multi-snøre kan det gå, men jeg ville uansett sett etter en snelle i str 4000 til den stanga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwa Black Gold Spinning er solide og bra sneller. Så og si identiske med Saltist saltvannssnellene deres som koster to-tre ganger så mye. 

https://www.skittfiske.no/daiwa/210228/daiwa-black-gold-spinning-lav-vekt-og-myk-innsveivning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abbor skrev:

Daiwa Black Gold Spinning er solide og bra sneller. Så og si identiske med Saltist saltvannssnellene deres som koster to-tre ganger så mye. 

https://www.skittfiske.no/daiwa/210228/daiwa-black-gold-spinning-lav-vekt-og-myk-innsveivning

Hei
Takk for tipset, men denne ligger noe over prisklassen jeg så for meg (opp til 1000 kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med sneller fra DAM?

Ser at Agdars har halvpris på Dam Quick 4 4000 FD snelle til 497 kr. (ser at ordinær pris på denne hos skittfiske er 1399 kr)

Dam Quick 4 FD (agdars.no)

Oppgitt utveksling er 1:5,2. Er dette bra? For sjøfiske fra land?

Endret av Lar51986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damsneller er lagd i Tyskland og testet i Norge, de funker. 

De jeg har har tålt å bli kastet rundt på svaberg av vind og fulle folk, og er tildels svært gode for å få fisk opp fra vannet. 

Kjenner ikke akkurat den snella, men det så nå ut som et godt tilbud. 

Utveksling er en smakssak, du har sjelden ute så mye snøre fra land at det egentlig spiller noen stor rolle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en DAM Quick 4, 6000 med en Lawson Seafighter 9". Snellen er veldig fin, den beste jeg fant med tanke på pris, kvalitiet, vekt og snørekapasitet.

Men det skal ikke mer enn 2 gode makreller til før sveiven blir litt i minste laget, veldig behagelig ellers. Det er nå min uerfarne oppfatning ihvertfall.

Endret av sjøsprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sjøsprøyt skrev:

Jeg har en DAM Quick 4, 6000 med en Lawson Seafighter 9". Snellen er veldig fin, den beste jeg fant med tanke på pris, kvalitiet, vekt og snørekapasitet.

Men det skal ikke mer enn 2 gode makreller til før sveiven blir litt i minste laget, veldig behagelig ellers. Det er nå min uerfarne oppfatning ihvertfall.

Takker for innspillet.

Jeg tror jeg vil prøve meg på denne snella

Endret av Lar51986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.