Gå til innhold
Fiskersiden

Urbant fiske på Drammenselva - På jakt etter høstabboren


 Share

Recommended Posts

Jeg tok med meg Dag Røberg ut for å filme litt på Drammenselva. Målet var å vise frem elva, mangfoldet og diversiteten som er ganske unik i mine øyne. Fisken var aktiv, og selv om vi ikke traff noen av de større eksemplarene så ble det en fin tur. :)

 

PS: Du finner båtrampe i sentrum ved Centralgaragen samt i nedre del av elva ved Gyldenløve brygge (under motorveibrua). Husk å desinfisere utstyret etter bruk pga. gyro, enten ved å sprøyte med Virkon S eller ved å la utstyret tørke helt ut over flere dager i varmt og tørt klima før du benytter det i andre vassdrag.

Hilsen Atle

Endret av Atle Høidalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin film. Drone-bilder øker kvaliteten. Og helt enig i din oppfordring om desinfeksjon av skuta når den skal flyttes fra ett vassdrag til et annet. Gyro er en ting, men i mange predatorvann er krepsepest en mer aktuell utfordring. Middelet heter for øvrig VirkonS. Kan kjøpes på Felleskjøpet, blandes ut i passende konsentrasjon, og sprøytes på med en hagesprøyte, eller man kan vaske båten med svamp. Bruk hansker. VirkonS kan, om det ikke er direkte farlig, være irriterende for huden. La bare båten tørke med VirkonS på, ikke skyll av. Middelet skader ikke båten. En positiv spinn off er at det holder båten fritt for alger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, piscator skrev:

fin film. Drone-bilder øker kvaliteten. Og helt enig i din oppfordring om desinfeksjon av skuta når den skal flyttes fra ett vassdrag til et annet. Gyro er en ting, men i mange predatorvann er krepsepest en mer aktuell utfordring. Middelet heter for øvrig VirkonS. Kan kjøpes på Felleskjøpet, blandes ut i passende konsentrasjon, og sprøytes på med en hagesprøyte, eller man kan vaske båten med svamp. Bruk hansker. VirkonS kan, om det ikke er direkte farlig, være irriterende for huden. La bare båten tørke med VirkonS på, ikke skyll av. Middelet skader ikke båten. En positiv spinn off er at det holder båten fritt for alger.

Takk! Og takk for presiseringen ang. Virkon S, jeg har middelet her hjemme, har rettet opp nå! :)

Endret av Atle Høidalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.