Gå til innhold
Fiskersiden

Havål i sør-rogaland?


FiskerStavanger
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har hatt noen turer på natta der jeg har prøvd å fiske havål fra land. Uten flaks ennå. Etter å ha undersøkt det som finnes av tips på nett har jeg funnet noen mulige steder og testet to av dem med å se på sjøkart og. Vil gjerne høre om stedene jeg har sett på virker bra. Steder fra land, har ikke båt. Og om andre steder i sør-rogaland.

Takk på forhånd for svar! Så vet jeg om jeg bare må smøre meg med tålmodighet og fiske mer, eller om det er bomturer pga valg av sted :)

Har prøvd:

Ytterst på moloen på Mekjarvik

Uren som går ut i sjøen i Oltesvik:

58.852955,6.121418

 

Steder på jeg ikke har prøvd:

Denne uren ved Dirdal:

58.8353288, 6.1749263

Kvildevik, Frafjord

58.8470990, 6.2789651

 

Endret av FiskerStavanger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sånn som @cannonbangsier: Andre veien. Man kan nok finne mange plasser som ser ut som at har potensiale i omrdet rundt Høgsfjorden, men det ser ut som at det er et område som bare ikke huser havål. Det er jo blitt observert havål fra tid til annen på Mekjarvik, men om det er en bankers plass tviler jeg litt på.

Skal du ha et sikkert tips, så er det å vandre over på andre siden av Boknafjorden. Du trenger ikke å reise helt til Karmøy for å finne gode havålplasser. Bokn og Ognøya er steder som skal kunne sikre deg et par havåler. Nå vet ikke jeg nøyaktig spot, men er bare å lete på sjøkart rundt Bokn og Ognøya, så finner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.