Gå til innhold
Fiskersiden

Hunters Sø-Elv (2011)


Recommended Posts

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med flott fangst på turene dine!

Har vært en tur i denne elva i starten av sept, men da var det veldig lite vann. fisker stort sett med flue så derfor lurer jeg på om du har noen tips om fluer som funker i elva? Burde vel være håp for en fin avslutning på sesongen med den nedbørsmengden som kommer i løpet av de førstkommende dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvad fanden Hunter. jeg vidste ikke det var du som fik Laksen. Grattis.

Angående fluer til elven. fik Atle M SØ på en Streaking Caddis. jeg selv fik fisk på en lille sort Muddler bundet på en dobbelt våtfluekrog str. 8. men jeg tror det meste går an. fisken er ikke specielt kræsen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Nice Svein, kommer seg [ :P ] Var det noe sprut i'n?

Remy: Det var litt sprut i den da den gikk i strømmen.

Men jeg må legge til at litt lengre oppe i elven mistet jeg et monster av en fisk. Har ingen peiling på hvor stor den kan ha vært. Men den dro senen av snellen i et sykt tempo. Nyttet ikke å holde igjen. Og dessverre mistet jeg den etter en kort fight.

Svenna: Ja jeg har hatt skikkelig tur i det siste, enten det gjelder fiske eller jakt. Er ikke så rart jeg bare går rundt å smiler for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Nice Svein, kommer seg [ :P ] Var det noe sprut i'n?

Remy: Det var litt sprut i den da den gikk i strømmen.

Men jeg må legge til at litt lengre oppe i elven mistet jeg et monster av en fisk. Har ingen peiling på hvor stor den kan ha vært. Men den dro senen av snellen i et sykt tempo. Nyttet ikke å holde igjen. Og dessverre mistet jeg den etter en kort fight.

Der skiller dedikerte fiskere seg fra de andre, hopp i elva og bli med fisken nedover om du ikke kan holde igjen [ :P ] hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Henrik: takk for svar angående fluevalg. var en liten tur i elva i kveld og fikk to sjøørret på 0,5-0,6kg. Begge fiskene svømmer enda. De tok foresten på blue charm (fyldig kropp) krok 10 og på en selbkomponert sak krok 8. Så et par fisker til men klarte ikke lure noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved det ikke. jeg plejer at få bind for øjnene af Hunter inden vi drager derud.[ :D ][ :D ][ :D ]

skal ikke gøre mig til ekspert med hensyn til fluevalg. har jo trods alt kun fisket 2 gange i elve. men Grattis med fine fluefisk. må indrømme at elva ikke er nem at fisket på natten. utroligt glatte sten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 siste dagene har det blitt tatt bra med fisk i elven. Fikk nettopp en sms fra en kompis. Han tok 3 stk på 2 timer i kveld.

I morgen tidlig drar jeg og Rudi her på fourmet innover for å fiske hele dagen.

Rapport sent i kveld sier at elven er stor. Og med litt mer regn i natt og i morgen tidlig så skal det nok bli tatt noen fisk i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye vann i dag, SINNSYKT mye. Så forholdene skulle være maks. Men jeg fikk null - 0 - fisk. Vannføringen var helt enorm. Det var vanskelig å få markklysen ned. Rudi som var med fikk 2 SØ.

Etter hjortejakt med Rudi og OZ på søndag tar vi en tur til elven og koser oss litt. Forhåpentligvis etter å ha felt et dyr først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.