Gå til innhold
Fiskersiden

Trøbbel med floke på penn conflict 2


fiskebaronen
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, fiskebaronen skrev:

Eg har kjøpt 2 penn conflict Il. Har prøvd med 0.13 og 0.17 multisnøre. Begge snellene får ofte floke. Nokon andre med same problem? Har ikkje lagt på for mykje multisene. Heller lite. Aldri hatt slikt problem før. 

Hva slags multisnøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fiskebaronen skrev:

Eit 12x snøre frå Kina. Har brukt same snøre på andre shimano sneller. Har funka knall der. 

Åkei! 
 

Jeg har to Penn Conflict II, en 1000 og en 5000. Jeg har ikke hatt problemer med snøreopplegg på noen av dem. Den største har jeg bare hatt mono på. 0,35 og 0,42. Den minste har 0,10 eller 0,12 Fireline. 

Jeg vender stadig tilbake til Fireline etter å ha testet andre merker. Den er hakket stivere enn de mykeste multi-linene, jeg synes det gir mindre krøll (bokstavelig talt). Jeg rigga en Micthell snelle med Lawson salomon-braid i sommer (0,23), for å kaste med relativt lette wobblere etter laks. Det ga utrolig mye surr, og for den bruken var Lawson-snøret for mykt. 0,20 Fireline ligger klar for bytte før neste sesong.   

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.