Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilket agn drar du ikke på fisketur uten?


FatCat
 Share

Recommended Posts

Hvilken sluk, spinner, wobbler, flue eller andre agn drar du aldri på fisketur uten? 

Selv fisker jeg nesten utelukkende i ferskvann og føler meg naken uten en Panther Martin i sort med gule prikker. 

Skal det fiskes fra båt eller kano er jeg nødt til å ha en Rapala Original flytende i enten fargen TRL eller S, gjerne i 7 eller 9 cm. 

Så hvilket agn klarer du ikke dra på tur uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs jo helt hva jeg fisker etter. Er jo intet agn som er med på ALLE turene. Men hvis jeg skal til fjells etter ørret har jeg alltid med meitemark, Andre agn er ofte bedre, men meitemark er det sikreste. Kan alltid få ørret på det. Viktig hvis man trenger fisk til mat. Men i realiteten tar jeg med meg flere agn uansett hva jeg fisker etter. Prøver alltid å helgardere mest mulig. Spinner er vel og bra det, i mindre vann og elvekulper, og har alltid med noen spinnere i sekken. Men i større vann har man større rekkevidde med sluk. Har alltid med en boks med ymse sluk; Møresilda, Aura Flake, Atomsild osv. Trenger ikke så mange forskjellige typer sluk, bedre å ha med et par tre ekstra av de typene man har med i tilfelle man mister favorittsluken som virker best der og da. Har også med flueutstyr. Artig med fluefiske, og hvis forholdene er gode kan det utfiske andre agn. Men det er dessverre ganske sjelden jeg opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til folket over her, favorittang varierer med sted, tid og art.

Men skal jeg følge opp @FatCats avgrensning, nemlig ørretfiske med haspel fra land eller kano, blir det følgene.

- Fra land: Spesial 10 gram kobber og rød.

- Fra kano: Rapala original 5 eller 7 cm. Favorittfargen min produseres ikke lenger, men jeg har en i 5 cm og en i 7 cm som jeg vokter over. Ellers er «regnbuefargen» (RT?) hyppig benyttet. 

Edit: jeg fant den Rapala-fargen jeg nevner over. Den heter RFSH. Skittfiske har den i en balansepilk og en 14 cm Shad, men det er lenge siden jeg har sett den på original eller tilsvarende utgaver. RFSH

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.