Gå til innhold
Fiskersiden

Lowrance 50/200 455/800 HDI mye interferens.


Solviken
 Share

Recommended Posts

Hei. Har en lowrance elite ti2 med en XDCR 50/200 455/800khz HDI giver. Som jeg har mye interferens på i bildet når jeg ligger helt stille. Den kan foreksempel si at der er fisk, slår på 50khz og ser da ingen fisk og kun bunn.  Litt vanskelig og forklare men legger ved et bilde. 

Noen andre som har slitt med mye interferens på lowrance 50/200 HDI givere? 

På siste bilde ser du hvor jeg bytter fra 200khz til 50khz

Edit:

Link til giver https://www.lowrance.com/nb-no/lowrance/type/ekkolodd-og-svingere/hdi-skimmer-xdcr-50200-455800khz/

IMG20220304112411.jpg

received_465938018515729.jpeg

Endret av Solviken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ping på 14-15. Anbefaler å prøve høy CHIRP, jeg fikk bedre resultater med høy CHIRP enn 200 kHz med GO12 XSE og B60. GO serien og Elite Ti2 har samme ekkolodd innebygd og B60 og 50/200 kHz HDI svingerene ligner svært mye på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den 6.3.2022 at 17.10, abbor skrev:

Prøv ping på 14-15. Anbefaler å prøve høy CHIRP, jeg fikk bedre resultater med høy CHIRP enn 200 kHz med GO12 XSE og B60. GO serien og Elite Ti2 har samme ekkolodd innebygd og B60 og 50/200 kHz HDI svingerene ligner svært mye på hverandre. 

Er ikke oppgitt at giver har chirp. Så kan ikke dette skade giver når man setter ekkolog på chirp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solviken skrev:

Er ikke oppgitt at giver har chirp. Så kan ikke dette skade giver når man setter ekkolog på chirp? 

Ingen fare. Din ekkoloddgiver kalles også "H/L-HDI" som nettopp viser til høy og lav chirp.

Du får dog ikke brukt downscan samtidig som du bruker chirp i 2D, så når du skal bruke downscan må 2D settes tilbake til låst frekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.