Gå til innhold
Fiskersiden

Heldige uheldige tyskere!


-morten-
 Share

Recommended Posts

Jeg synes jeg ser en kolje inni der også B)

Er det 44 cm minstemål som gjelde for torsken der? Og sjøørreten er fredet til 31. mai? 

Jeg tror kommunikasjon rundt fredningstider og minstemål trygt kan bli et satsningsområde. Der er det nok mye å hente ... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingenting imot utenlandske fisketurister, de er hjertelig velkommen. Men de må jo følge reglene som alle andre. Litt pussig at tyskere, som bør være vel vant med strenge reguleringer, siden alle tyske vann er gjenstand for slike, ikke innser at det samme kan være tilfelle i Norge. Når det er sagt har norske aktører og det norske samfunnet en enorm formidlingsutfordring med tanke på hvilke regler som gjelder. På fiskecampene bør det settes opp store plakater der alle regler om minstemål etc står klart og tydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis jeg husker riktig (stort spørsmålstegn der, 20 år siden jeg satt på skolebenken) har vi ca 1700 lover i Norge, hvorav ca 50 er gjort tilgjengelig på et annet språk enn norsk. Sånn sett er det underlig at ikke ymse turister, fremmedarbeidere og tilsvarende gjør mer feil enn de tross alt gjør. Men akkurat fiske i saltvann ER ganske godt dekket: https://www.fiskeridir.no/English/Fishing-in-Norway/Sea-angling-in-Norway

Så dette handler om å gidde å lese reglene, samt å ha moral til å følge de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.