Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Tinn i telemark (Rjukan)


Bigfudge87
 Share

Recommended Posts

Hei. jeg er ny på dette forumet. 

jeg har nå bodd i Rjukan i snart 2 år. har prøvd å fiske litt med sluk,spinner mark&dupp osv i enden av måna elva mot tinnsjøen. 

men uten hell. aldri napp å få. uansett når jeg har vært der. vår, sommer og høst. morgen, dag, kveld og natt. 

noen som har noen tips til steder jeg kan prøve? gjerne fra nå og utover. helst ikke flere timer å gå fra parkering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Måna er for det meste kraftverksvann fra høyfjellet, og dermed kald og næringsfattig. jeg har aldri sett fisk vake der. Du kan jo ta turen andre veien forbi vemork opp til Frøystul, der er det i allefall fisk å se, og det var nesten isfritt der forrige fredag da jeg kjørte forbi. Vannet ligger rett ved veien. Ca 20 min å kjøre fra sentrum.  Det er også noen vann langs tuddalsveien som kan være verdt ett forsøk. se gule sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Måna er for det meste kraftverksvann fra høyfjellet, og dermed kald og næringsfattig. jeg har aldri sett fisk vake der. Du kan jo ta turen andre veien forbi vemork opp til Frøystul, der er det i allefall fisk å se, og det var nesten isfritt der forrige fredag da jeg kjørte forbi. Vannet ligger rett ved veien. Ca 20 min å kjøre fra sentrum.  Det er også noen vann langs tuddalsveien som kan være verdt ett forsøk. se gule sider

Frøystul er det vannet med den lille brua før man kjører opp til møsvan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, Det er et buffermagasin for møsvann, og har ganske jevn vannstand. (i motsetning til Møsvann, der må de sette opp buss fra kaia og ut til båten i år, hvis de i det hele tatt får den ut da)

Er både ørret og røye der. Og som sagt, veinært og egna for en liten kveldstur

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cannonbang skrev:

Stemmer, Det er et buffermagasin for møsvann, og har ganske jevn vannstand. (i motsetning til Møsvann, der må de sette opp buss fra kaia og ut til båten i år, hvis de i det hele tatt får den ut da)

Er både ørret og røye der. Og som sagt, veinært og egna for en liten kveldstur

takk for tips :) da skal jeg ta en titt der oppe etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.