Gå til innhold
Fiskersiden

Hodalen, Tolga


FatCat
 Share

Recommended Posts

De siste dagene har jeg vært på familietur på Hodalen i Tolga. Her har vi nytt fantastisk natur og veldig godt fiske. På noen dager har vi fått både ørret, abbor, harr og gjedde. Jeg har ikke fått knipset bilder av alle artene, men legger ut de jeg har. 

Abbor fikk jeg kanskje 15-20 av på veldig kort tid på et bittelite tjern. Alle gikk på en Rapala Original i ørretfarge, men de var så bitevillige at jeg tror de ville gått på nesten hva som helst. De var laaaangt i fra store, men moro når man får så mange av dem, på det meste fikk jeg 3 fisk på 4 kast. 

 

Ørreten fikk jeg på første kast på et vann som kalles Stortjønna. Den gikk på en Panther Martin spinner. Min niese fikk også sin første ørret på dette tjernet i helgen:)

Dette er virkelig et område jeg kan anbefale, bitevillig fisk og vakker natur:D

Snapchat-1734965427.thumb.jpg.cba17df093517929e0aa4e4e16ee64ec.jpg

20220618_215913.jpg

20220618_163140.jpg

20220617_223013.jpg

Endret av FatCat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fiskenoob skrev:

 

dette virket jo som et veldig flott område og tur med packcraft i de små grunne områdene på bildet så jo fantastisk ut!

Packraftturen gikk mellom Nordersjøen og Drengen, utrolig fin tur! Til tider smal og grunn elv, men med packraft gikk det fint. Jeg så også en mengde harr på turen, tipper opp mot 100 fisk. Så det er nok gode muligheter for å fiske der med flue eller små spinnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.