Gå til innhold
Fiskersiden

Ny tur ut i marka


Fiskenoob
 Share

Recommended Posts

Var et par turer i dette vannet i mai uten å ha noe kjenning. Det var en del vak og sprett, men disse var fryktelig små. Høsten i fjor hadde jeg et bra fiske her og fikk en del fine stekefisk, så jeg var veldig skuffet over hvor smått alt plutselig var.

jeg hadde i utgangspunktet lagt fra meg dette vannet, men fikk plutselig noen timer fri i dag og bestemte meg å reise tilbake da det er et av de nærmeste vannene å kjøre til. Det ble en veldig positiv overraskelse med 10 ørret og 3 abbor. 5 ørret på 300g+ hvorav største på 420g.

Det har blitt to fine fisketurer nå i det siste så fruen foreslo felles fisketur imorgen. Det er ikke ofte det forslaget kommer så forhåpentligvis blir det fangst på henne i morgen også slik at de forslagene kommer oftere! :)

ble litt dårlig på bildefronten i dag, men fikk tatt bilde av to av de.

 

F09D2135-0D45-47A2-B600-7C3515ED80B0.jpeg

0935F1B2-96DE-4332-8D05-C738AF648B80.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hyggelig med fangsrapport, og enda mer hyggelig å se at du lykkes mer og mer. Fisk på 3-400 gram er perfekt størrelse for pannesteking, så det blir vel en bedre middag ut av dette.

Når det gjelder dette med småfisk og sørre fisk som du har opplevd, så er dette ikke så uvanlig. Hvis det er en sparsom myggklekking f.eks, så kan småfisken jage disse i vannskorpa, mens de større ikke bryr seg, og jakter mat dypere. En og annen mygglarve gir for lite energi igjen i forhold til energiforbruket  for de. Spesielt hvis vannet er varmt i tillegg, da vil større fisk trekke dypere til kaldere og mer oksygenrikt vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Canon!

yes, det ble både middag til oss voksne og kveldsmat til datteren. Hun er ikke glad i fisk til vanlig, men elsker abbor og ørret som er selvfisket. :)

ja, jeg tippet på at vanntemperaturen kanskje slo inn litt også og at de større trakk dypere. Det var uansett en gledelig overraskelse å se at vannet ikke var helt ødelagt med kun småfisk. Vannet er av litt størrelse og får utsett så det virket rart om fisketrykket skulle ødelagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur ut i går. Turen gikk til samme sted, denne gangen med kona som turkamerat. Fruen mister fort tålmodighet når det kommer til fiske, men det var en del vak og lovet veldig godt!

det viste seg dessverre at vi kom midt i en myggklekking og endte opp helt uten fisk. Flueskrinet og flueduppen lå trygt og godt hjemme så det ble sluk, spinner og mark. Etter 4 timer synes hun det ble kjedelig så turen gikk hjemover. Aner at det kanskje blir en stund til hun spør om vi skal ta turen ut igjen, så var maks uheldig med innsektslivet denne gangen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, kaffe løser det meste. Hun har ikke den helt store tålmodigheten så hadde vært morro å hatt henne med når forholdene ligger til rette.

hadde ny tur ut i dag, ikke de største fiskene, men endte totalt opp med 10 ørret og 5 abbor (2 stk ble tatt etter bildet).

selvfølgelig hadde jeg ikke med fruen i dag, men prøver å få dratt henne med en tur til uka igjen. Med hennes flaks er det vel en ny klekking på gang :)

9C041B83-CD70-4745-B1D1-C2F5361E6B11.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.