Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassadeur 2000


HotShot
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Den 16.8.2022 at 9.09, HotShot skrev:

Fikk tak i en ambassadeur 2000 fra 1962 her om dagen. Dette er en snelle jeg ikke har noe kjennskap til, trodde den fungerte som mine andre ambassadeur sneller. Er det noen som kan noe om disse snellene, er de brukbare til noe noe og er den verdt noe?

Det var i 1962 ei vakker men enkel "back to basics" snelle, som mangler de fleste finesser/funksjoner som forbindes med "ekte" Ambassadeur sneller.
Etter min mening var det et feilgrep å bruke Ambassadeur betegnelsen på den modellen, men som vanlig så vant nok markedsføringshensyn der og da over logikken og langsiktigheten (er en tabbe som har blitt gjentatt flere ganger senere).

Nært beslektede modeller (i hvert fall designmessig) var så vidt jeg vet 2500 (ikke 2500C), 2600, 2050, 2650 og etter hvert 1750.

Det er en del folk rundt i verden som samler på bra eksemplarer av disse modellene, men de omsettes vanligvis til moderate priser selv om de er relativt gamle. De er nok vanligst i USA, som var det primære markedet (så vidt jeg vet).
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.