Esox Lucius Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Fiskekompis Anders, Esox jr. og undertegnede tørna ut fra Vindfangerbukta 04.45 i dag morges. 3 trøtte tryner rakk nesten ikke å få pilker etc i vannet før silda satt som et skudd. Alle som er glad i småsild, enten til mat eller agn bør virkelig kjenne sin besøkstid nå. Ekkoloddet var tidvis nesten svart av sildestimer. Det ble faktisk plagsomt, så vi flyttet oss litt rundt, og hadde jevnt bra bitt helt fram til 11.00. Mye torsk rundt kiloen, samt noen småpene lyr, og noen makrellslengere. Dagens store happening i båten stod Esox jr. for. En spektakulær doublé med torsk på 4,2 kg på pilken og en lyr på drøye 1,7 på en av opphengerfluene. Jeg kan forsikre om at det var endel interessekonflikter mellom torsk, lyr og Esox jr.[ ] Vi fikk forresten mengder med småtorsk som ble sendt tilbake med beskjed om å komme tilbake om 3-4 år. Synes det var positivt med mye småtorsk, ikke bare for at Trym skal ha noe å fiske etter, men det kan virke som om man har noen årskull som kan love godt om noen år. BTW så var det forresten vaaarmt ute på fjorden i dag! Tidlig morgenfiske anbefales, samen med adekvat deodorant[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eholte Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Fisket dere bare etter torsk eller? Hva med makrell, horngjel og havabbor? Jeg fikk inntrykk av at det var svært lite fisk i fjorden da jeg var ute ved Son på lørdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esox Lucius Posted July 12, 2005 Author Report Share Posted July 12, 2005 Neida, hadde etpar økter på dorgen etter makrell og annet også, men det gav kun noen makrellslengere. Seien var forøvrig helt fraværende i dag, selv på vanligvis bankers plasser. Tipper vanntempen har sitt å si om dagen. Tok faktisk torsk nede på 90 meter i dag, og så endel mikrohorngjel helt i overflata. Ellers tok torsken mest på dyp rundt 20-30m. Under sildestimene var det derimot tomt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts