Gå til innhold
Fiskersiden

Forslag til flueline. Guideline Evvelution 9 fot 7#


Tom andy
 Share

Recommended Posts

Hei :) Er ganske så nybegynner innenfor fluefiske. Har 20 års erfaring med Haspelstang, Sluk og spinnere. I år så har jeg kjøpt meg to stk fluestenger til Kyst. Ett nybegynnersett fra Guideline, men så måtte jeg klaske på med en ny stang da dette var en utrolig spennenede fiske verden ;) Kjøpte meg Orvis Battenkill 3 Snelle, Guideline evelution 9 fot 7#. kjøpt en del fluer og utstyr i tillegg. Masse fortommer, ferdig taperte og nå har jeg kommet til der jeg lager fortommer selv :) Helt til jeg forelsket med i polyleadere :) Fikk deserre ikke dreisen på dette med kast og få heltatt en fisk første mnd. :( Kjøpte meg noen bøker og utallige mange timer på youtube :) å etter ukehvis med trening, vonde armer, stive fingre som ikke fungerte:) Så begynner jeg å få en del med fisk. Fått 40 stk ca på 10 turer... :) Mye under kiloen med litt over kiloen og den største på 2,2 kilo :) Nå er jeg virkelig blitt bitt av fluefisking :) Men jeg synes ikke kastene blir noe bedre etter jeg har lært meg å dobbeltrekke. Virker som fluelina er tung å få ut når jeg skal legge ut hele klumpen. jeg sliter virkelig med å få ut fluelina. Sjekket en del tips og smører lina pluss såpevask. Da funger lina i noen kast, å såå kommer vikelig problemet tilbake. hver kast blir mer slitsomt, jeg må ta i for å få ut lina sånn at klumpen er ute og klar for å skyte.

https://www.guideline.no/outlet1/4-cast-wf-float-f-s1-f-s3-f-s5-102866-p0000066320

https://www.guideline.no/outlet1/elevation-single-hand-rods-105312-p0000116898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! 

 

Hvilken line bruker du nå? Er det den som fulgte med i nybegynnersettet?

 

Jeg ville ringt til nordisk fiskeutstyr og hørt hva de anbefaler til akkurat denne stanga. Jeg vil tro at SA Volantis er et godt valg, dette er en veldig allsidig line som er lett å ha med å gjøre. Bruker den selv og er storfornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4Cast er et godt allround snøre, men til sjøørretfiske hadde jeg gått for Guideline Coastal Evolve WF. Jeg har mange første generasjon Coastal snører i forskjellige vektklasser og flytegrader, kaster veldig bra med disse snørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.