Gå til innhold
Fiskersiden

Moving cleaner fish from the wild into fish farms: A zero-sum game?


 Share

Recommended Posts

Moving cleaner fish from the wild into fish farms: A zero-sum game?

 

Link:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0304380022002502?fbclid=IwAR24_2wZQtEV0i6b2GL3erTG41Sdg7t4j0t8ZmcgTOdKdhxMnq_4WbBtivg

 

Artikkelen "Moving cleaner fish from the wild into fish farms: A zero-sum game?" kan du laste ned på siden det linkes til.

 

Endret av Glalaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Transport av rensefisk fra villfisk til oppdrettsanlegg er en vanlig praksis i akvakultur for å kontrollere lakselusangrep i oppdrettspopulasjoner. Renfisk som nise og rognkjeks er kjent for sin evne til å spise parasitter som lakselus fra oppdrettsfiskens skinn, og dermed redusere behovet for kjemisk behandling. Ren fisk fanges i naturen ved hjelp av ulike metoder som not, ruser eller krokgarn. Når den er fanget, holdes ren fisk i tanker eller merder i en viss periode for å la den akklimatisere seg til sitt nye miljø og sørge for at den er frisk og fri for sykdommer. Jeg er veldig glad i å fiske. På grunn av dette kan jeg diskutere det hvor som helst jeg kan, til og med besøke mostbet.

Endret av CarlEdmunds
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man har fjernet et ledd i næringskjeden fra et miljø er det selvfølgelig helt uten betydning.

Og det at den friske rene fisken etter en stund dør av sult og mangelsykdommer i sitt nye miljø kan da umulig ha noe med å gjøre at disse fiskene ikke kan leve på en diett av lus alene.

Nå vet ikke jeg hva mostbet er, men det eneste stedet dette burde diskuteres er i rettssystemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.