Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan bruke sideparavan/ stangparavan?


erik
 Share

Recommended Posts

Fin film! Jeg har kjørt sideparavan alene i båten, med både en og to stenger og med og uten blyparavan, og kan som en sann amatør bekrefte at det er forholdsvis enkelt. 
 

At fangsten så langt bare er makrell, skyldes nok ikke paravanene, men en erkjennelse av at pelagisk sjøørretfiske er en tålmodighetsprøve som har blitt nedprioritert de siste åra … ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, erik skrev:

Jeg bruker mye stangparavan ved fiske etter sjøørret, men da for å fiske tett mot land. :) 

Jeg har ikke glemt dine formaninger på dette området ;)

Men de senere årene har jeg prioritert spinnfiske fra båt eller fra land når fisken står grunt. Står den super-grunt, slik den kan gjøre på våren, synes jeg det enkleste er å gjøre land-hogg. Det kan seff ha noe å gjøre med at jeg ennå ikke har el-motor på båten, slik at avdrift fort må håndteres …. 
 

 

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, erik skrev:

Oppgraderte ikke du nettopp til nytt flaggskip? Da er elektrisk hjulvisp noe som bør inn på handlelisten. ;) 

Jo, "nytt" moderskip på 20 fot. Jeg har "lovet" en prosjekttråd om dette, men har ikke fått somla meg til det. 

Nå har jeg fremdeles alu.fiskebåten min på 13 fot, og det er nok den som ev. først får hjulvisp. Men disse to båtene konkurrerer om den samme bankboksen, så det må prioriteres hardt ... 

Eg kjem attende med tråd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.