Gå til innhold
Fiskersiden

Drøbak - et forsøk på å IKKE få torsk…


erik
 Share

Recommended Posts

Fint med video fra kjent fjord! 
 

Det hadde jo vært knall om torskebestanden tok seg opp. For noen ti-år siden var det jo virkelig mye torsk i indre fjord. 
 

Ellers er vel kampen om ikke å få en bestemt art noe de fleste sportsfiskere opplever i ny og ne. For egen del er det stort sett makrell som tar den rollen, men da jeg vanket i Femundsmarka i gamle dager, var det gjerne slik at på et bestemt tidspunkt på kvelden begynte små-laken å bite, og da var det bare å slutte og fiske eller gå over til noe annet enn mark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker et stativ når vi filmer, som kamera (eller mobil) og mikrofon er festet til. Grunnet litt dårlig planlegging fra min side endte hele stasen i vannet, så det ble det som var filmet frem til da med det kameraet ødelagt, sammen med kamera og mikrofon. Jeg måtte klare meg med det vi hadde filmet med mobilen for å klippe sammen filmen.

Greit nok med tap av kamera, det var ikke spesielt dyrt og gammelt Et nytt stod uansett på ønskelisten. Men surt med Røde-mikrofonen min. 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Havforskningsinstituttet sendte et offentlig brev til Fiskeridirektoratet 05. juli 2023 der de slo alarm angående tilstanden i Oslofjorden og Skagerakkysten. Grunnen til dette brevet er at instituttet ser ingen effekt av de tiltakene og forbudet som ble innført i 2019. Bestanden av torsk og en del andre fiskearter er like svak og lite livskraftig nå som den var i 2019. Kanskje til og med enda svakere. Havforskningsinstituttet foreslo derfor flere eventuelt andre tiltak enn de som gjelder nå. Så vi får se hva resultat blir av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Andreas Wold skrev:

Havforskningsinstituttet sendte et offentlig brev til Fiskeridirektoratet 05. juli 2023 der de slo alarm angående tilstanden i Oslofjorden og Skagerakkysten. Grunnen til dette brevet er at instituttet ser ingen effekt av de tiltakene og forbudet som ble innført i 2019. Bestanden av torsk og en del andre fiskearter er like svak og lite livskraftig nå som den var i 2019. Kanskje til og med enda svakere. Havforskningsinstituttet foreslo derfor flere eventuelt andre tiltak enn de som gjelder nå. Så vi får se hva resultat blir av det.

Har du link til brevet? Har sett det nevnt flere steder men ikke lest det selv.

For meg som lekmann virker det som det er mer småtorsk enn på lenge, men de større er søkk vekk fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.