Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske på Drammensfjorden


erik
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Den 15.2.2023 at 9.56, TT skrev:

Se lyst på det; for min del er fisketurer uvanlig for tiden ... :(

Som oppfølging av tråden om uvanlige, trivielle fisketurer, kan det herved meldes om at jeg har fisket og fått fisk. 
 

Når familien drar på tur, har jeg stort sett ymse fiskesaker liggende i en krok i bilen. Så da vi hadde lånt en hytte et par hundre meter fra et ørretvann i Eggedal, ble isbor og fiskesaker klemt inn i skiboksen. 
 

Alt for ofte blir slike saker liggende, og i starten så det mørkt ut også denne gang. 18 m/s vindkast er dårlig mormyska-føre. Men etter noen pliktturer på langrenn og slalom i Norefjell, åpenbarte søndagen seg med sol og snill vind (flau bris?). Og da jr. til og med ba om å få fiske, var veien kort (både fysisk og mentalt). 
 

Kort fortalt var vi borti fire fisk, der to kom opp på isen. Jr. 1 mistet dessverre en ørret i hullet, og selv om jeg var i kontakt med halen, fikk jeg ikke godt nok tak. 
 

Barnas tante som kom forbi på ski, hadde aldri prøvd et isbor før og ville prøvebore. Da hun etter litt veiledning hadde kommet seg igjennom og ville dure videre på ski, fikk hun streng beskjed om at hadde hun boret et hull, skal det fiskes! Hun fikk stikka mi, og det tok vel ca 30 sekunder før hun kunne melde om at det var noe «rart». Jeg lukta lunta, og opp kom en ørret på snaue 30 cm. Tante durte videre på ski i den tro at fisk på isen er noe man bare «henter». 
 

Heldigvis (for egen æres skyld) fikk jeg neste fisk, slik at 2023 offisielt kan kalles åpnet. 

Jr. 1 mistet dessverre en fisk. 

34921D08-7E7C-4877-BB21-97DEF5A3D721.thumb.jpeg.257b13ef0476443ed23f1364d7ad1c91.jpeg

Jr. 2 kjente intet, men synes livet var greit for det. 

72DDD321-66CD-4AB0-A4D0-BDF30225B195.thumb.jpeg.3bc06b3b9d726a896ba4dd4e9da99ce8.jpeg

En av to ørretpinner 

C8EEB250-E5EF-425A-AD6D-B5F2895E9D26.thumb.jpeg.86a18d933e645448b554b9f37ee732f9.jpeg

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.