Gå til innhold
Fiskersiden

Ferskvannsfiske på Sotra/Øygarden/Bergen?


Prebztor
 Share

Recommended Posts

Heisann folkens! 

 

Lurer på hvor det er gunstig å prøve seg på å fiske etter Ørret i disse områdene. 

Jeg har prøvd meg litt rundt om, men har hatt så dårlig flaks at jeg ikke har kroket noe som helst annet enn bunn. 

Jeg fisker med alt, sluk, spinner, skje, flue osv. Så type fiske er ikke noe problem, bare lokasjon. 

 

Om du ikke ønsker å røpe plasser du kjenner til for "hele verden" er jeg mer enn takknemlig for en privat melding :) 

Tusen takk på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd nå i det siste eller om sommeren?

 

Ørret er stort sett ikke noe problem å få på kroken sommer og høst, alt av kobber/gull + rød spinnere og sluker tar ørret i hopetall når sola skinner, sølv + rød når det er overskyet eller regner og svart når det er mørkt ute.

 

https://ørretsluker.no/ er i grunn en fin side for ørretsluker generelt.

 

Men hvis det er nå du fisker så er det kaldt i vannet, og du må nok heller satse meitefiske med makk eller maggot, gjerne bunnmeite.

 

Du kan gjerne spørre den lokale jakt og fiskeforeningen om hvilke vann som det er ørret i og som er gode fiskevann. I tettbefolkede områder pleier det stort sett å være best i de store vannene siden de tåler presset best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.