gragwra Posted April 7 Report Share Posted April 7 er dette en god stang å fiske fra land og kanskje noen ganger fra båt? jeg skal mest fiske etter sei Westin W8 Powercast PF Edition 7'3/218cm 25-100g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted April 7 Report Share Posted April 7 Det spørs, selv ville jeg ha fisket sei med ca 35-50g maks så en stang som går fra 25-100 kan vel bli litt i overkant? 7,3 fot er også perfekt fra båt. Men hvis du fisker i fra land så vil man gjerne kaste langt, lengre stenger kaster lenger. Selv har jeg 9 og 12 fot stenger som jeg bruker til tilsvarende fiske, 15-45 og 20-60g kastevekt. Jeg tror de fleste på sikt finner ut at man trenger flere stenger til ulik bruk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted April 8 Report Share Posted April 8 Det er en god stang å fiske fra båt, og av og til fra land. Skal du hovedsakelig stå på land vil du helst ha 11 fot 20-60. Men for all del, stanga vil funke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts