Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger litt tips på hvilken stang jeg burde kjøpe meg... :)


KnutO
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg altså tenkt å kjøpe meg en ny fiskestang. Jeg vet omtrent hva jeg vil ha, men finner ikke noe på nettet som passer kravene, spesielt uten å ha funnet reviews om stengene.

Målet er en stang jeg kan bruke til fiske etter kveite, stortorsk, feit lyr osv, som også "greit" kan brukes til blandt annet lange og brosme på større dyp. Jeg liker god bøy på stangen for å kunne holde krokfestet, ryggen ikke så alt for langt fram på stangen. Pilkevekt minst 400g, og ikke alt for kort stang, over 5'6".

Vet dette garantert er en longshot å be etter tips om, men jeg finner ikke noen annen løsning. :D

Gjerne melde ifra hvilket utstyr dere bruker, og oppside/nedside med dem om du er virkelig snill ;) 

Takk på forhånd <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra fiskene du beskriver blir stanga liggende i ca 30 til 50 pund, men da vil du få lite stangbøy utenom de aller største.

Jeg bruker en penn regiment 20 til 30 som er fin til å kjøre fisk opp til over 20 kg, men hvordan den vil være hvis en storkveite biter aner jeg ikke.

Jeg pilker aldri, men stanga funker fint til å hoppe 400 grams søkker bortover bunnen og det blir noe av samme bevegelse.

Jeg synes også det høres ut som om du beskriver flere stenger, men så lenge du har god snelle vil regimenten kunne brukes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Penn Regiment 20-30. Fungerer alldeles utmerket på kveite. Robust stang, bra finish, og ikke for stiv. Mye stang for penga. Selv har jeg tatt kveite opp til "bare" 18kg på stanga, men en kompis har den samme stanga, og han fikk en 80+ kveite på den for et par år siden, og stanga hadde mer enn bra nok ryggrad til å temme en så stor kveite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.