fiskebaronen Posted December 14, 2023 Report Share Posted December 14, 2023 Irriterer meg ofte over feil dimensjon på multisnøre. Finst der eit billig og nøyaktig instrument for å måle tjukkelse på snøret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Holte Posted December 15, 2023 Report Share Posted December 15, 2023 https://www.biltema.no/verktoy/maleverktoy/skyvelare/mikrometer-2000040214 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskebaronen Posted December 17, 2023 Author Report Share Posted December 17, 2023 Takk. Kjøper det. Har du erfaring med det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Holte Posted December 22, 2023 Report Share Posted December 22, 2023 Den 17.12.2023 at 23.57, fiskebaronen skrev: Takk. Kjøper det. Har du erfaring med det? Ikke testet den. Mikrometer kommer i mange kvaliteter og priser. Prisen er god på biltema, men er neppe det beste mikrometeret. Pass på å ikke stramme mye når du måler. Multiline blir fort klemt flat. Ha også linen så stram som mulig under måling for å motstå komprimering som følge av måleverktøyet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted December 23, 2023 Report Share Posted December 23, 2023 On 12/14/2023 at 11:50 PM, fiskebaronen said: Irriterer meg ofte over feil dimensjon på multisnøre. Finst der eit billig og nøyaktig instrument for å måle tjukkelse på snøret? Egentlig ikke, du kan selvfølgelig bruke et mikrometer eller skyvelær men det er ikke en god løsning på en multiline fordi snøret er mykt og gir etter. under press. Det vil fungere greit på vanlig mono eller fluoro men ikke multi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjosprøyt Posted January 8 Report Share Posted January 8 (edited) Hva det faktisk tåler er vel viktigere eller hva? Edited January 8 by sjosprøyt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted January 8 Report Share Posted January 8 16 hours ago, sjosprøyt said: Hva det faktisk tåler er vel viktigere eller hva? Det spørs litt, hvis et snøre er oppgitt til å være feks 0.10 og tåle 9kg så er det veldig bra. Og verdt å betale for. Men hvis årsaken til at det tåler 9 kg er at det egentlig er 0.13mm så vil det bety at det er et mye dårligere snøre enn hva det gir seg ut for å være. Og diameter er noe av det som jeg bryr meg mest om når jeg ser etter snøre, for mindre diameter betyr lengre kast. Og lang kasteavstand gir bedre fangst 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjosprøyt Posted January 13 Report Share Posted January 13 Ja jeg ser den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts