Gå til innhold
Fiskersiden

KIS-Havål -Andre fangstrapport


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Kan nevne at havålene jeg og Viggo fikk tok i grålysninga på morran, men den siste fikk jeg rundt midnatt. Dermed bør det kunne gi en pekepinn på at det ikke er noen grunn til å gi seg selv om det begynner å lysne, snarere tvert imot. Dessuten vil jo duftsporet fra agnet hele tiden virke.

EDit: Ingen endringer gjort, men trykket "endre" istedet for "siter"...igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av cb

Kan nevne at havålene jeg og Viggo fikk tok i grålysninga på morran, men den siste fikk jeg rundt midnatt. Dermed bør det kunne gi en pekepinn på at det ikke er noen grunn til å gi seg selv om det begynner å lysne, snarere tvert imot. Dessuten vil jo duftsporet fra agnet hele tiden virke.

Vanskelig med duftspor på denne lokaliteten. Stedet er altså en dypvannskai hvor de tidligere har skipet ut bla disse betongveggene til "hundreårsbølgen". Ligger MYE shait på bunn innimellom. Var inne på tanken å lage en stor feeder av litt hønsenetting eller noe, men ikke så lett å velge sted å kaste den når enkelte områder virker å være belagt med gammel wire eller noe... neste forsøk kommer snart, da skal jeg starte senere, ingen vits å fiske 4t før det mørkner forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling tur Kis helt ærlig... Du er singel ingen barn osv hva **** er det du ligger og drar deg i so**** for. Liten kveldstur kaller vi det. Det er ikke engang nattfiske... jeg skal ut minst to netter til helgen men jeg gir meg jo ikke i 2 tida. Eneste unnskylding for det er hvis du skulle prøve å hooke opp noen damer i drosjetråkket? Men der kan du vel bare hooke opp med Thor, digge damer leveres rett på døra til Kis! [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta med deg telt neste gang, investere i nappvarslere med trådløs mottaker og legge deg til å sove. Drømme om at du ligger ved et vann på østlandet, hvor det er varmt og at du fisker etter karpe. Slik kan du holde ut i minst 3-4 døgn, uansett om nordavinden uler, regnet pisker på teltduken og gradestokken er frosset fast i 5 pluss.[ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappvarslere ja, det skulle jeg hatt:-) Må stå vakt på stengene slik forholdene var natt til tirsdag. Litt bedre utstyr (f.eks en stol) og litt penere bunn hadde nok hjulpet godt på utholdenheten. Men nå er det jo flere forsøk på gang, har langtfra gitt opp congern, bare tatt en pause for å "regruppere" som det heter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og syklusen på at vi kan fiske sammen mer enn en kort tur ligger vel på 8år eller noe sånn. Vanskelig å kombinere sånne prosjekter når en jobber dag, en natt og en er selvstendig næringsdrivende og tøffel i tillegg. Men ideen er god, og det er litt dette med foring vi har i tankene for neste forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

sitat: Hehe, fornøyelig lesing.

Småkrangling, brød&cirkus til folket....gir en klar 9'er i underholdningsverdi

[ :D ][ :D ]

Ligger an til tur for meg og KIS i morgen natt, med mulig forlenging til neste natt også...

Hva skal dere fiske etter da? Conger igjen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger that Cral.. er vel ikke noen hemmelighet at dette er i en industrihavn, men 2 større fiskemottak og en fiskeforsprodusent... Så her bør foringskampanjer være unødvendige, samt at mulighetene for bifangster bør være store!

En liten ting til TO og andre som er med i konken... Fiske bra fortøyd båt, altså fortøyd i land, teller den som fiske fra land ?? Er ikke dette da og regne som flytebrygge ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi snart på vannet i mitt andre forsøk. Har fått selskap av teh for dette forsøket, og det er hans valg av lokalitet idag-håper vi har bedre uttelling enn jeg hadde...om ikke annet så kunne det vært gøy med noe skikkelig bifangst.

Været er ok, 13grader og synkende, litt regn i lufta og litt bris. Typisk sommervær altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.