Gå til innhold
Fiskersiden

MYGG + FEMUND ??


-lund
 Share

Recommended Posts

Jeg og noen kamerater vurderer en helge tur till Femund. Ingen av oss er glad i mygg... Men vi liker villmark, og disponerer en kano.

Er det mye mygg i femunds området om ca en uke?

Finnes det steder med mindre mygg?

Er det andre steder med mindre mygg som kan være like attraktive for oss? (maks 3-3,5 timer fra hamar.)

Er taknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele området du tenker på er det mygg og knott! Blåser det slipper du unna, men ellers er det noe du må regne med!! Smør dere inn med myggolje/stick, det er vel ikke så ille med litt mygg??? Det er litt av sjarmen det:-)

...Eller vent til snøen kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vært i femundsmarka ei uke nå, med bare dritt å regnvær. Jeg har alltid hatt store plager med mygg, og var litt skeptisk før turen. MEN jeg synes folk overdriver litt når det gjelder myggen der, bare smør deg inn med myggolje, evt. ta på deg myggnetting. Var der i 5 dager og fikk 3 myggstikk, det er vell ikke så ille???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ArmaDa

Hei!

Har vært i femundsmarka ei uke nå, med bare dritt å regnvær. Jeg har alltid hatt store plager med mygg, og var litt skeptisk før turen. MEN jeg synes folk overdriver litt når det gjelder myggen der, bare smør deg inn med myggolje, evt. ta på deg myggnetting. Var der i 5 dager og fikk 3 myggstikk, det er vell ikke så ille???

Er du helt sikker på at du var i Femundsmarka..? [ :o )] 3 myggestikk på 5 dager!!? Ære muuulig? [ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok bare vært heldig (ettersom hvordan man ser det). Perioden du var der var det forholdsvis kjølig og mye regn=lite mygg knott og ofte også middels til dårlig/elendig fiske! de siste par dagene har varmen og myggen begynt å komme tilbake tilbake til normalt. Myggen i femundsmarka er generelt ille, men man kan treffe på kjølige perioder med mindre mygg, når myggen slår til for fult enkelte år er det et reint ****** (alla det man har på finnmarksvidda), men man venner seg da fort til det.... :D

Når jeg drar til femundsområdet håper jeg på masse masse mygg. Biter myggen biter fisken!sitat:Opprinnelig postet av ArmaDa

Hei!

Har vært i femundsmarka ei uke nå, med bare dritt å regnvær. Jeg har alltid hatt store plager med mygg, og var litt skeptisk før turen. MEN jeg synes folk overdriver litt når det gjelder myggen der, bare smør deg inn med myggolje, evt. ta på deg myggnetting. Var der i 5 dager og fikk 3 myggstikk, det er vell ikke så ille???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.