FatCat Posted April 22 Report Share Posted April 22 Nå har Mjøsa vært isfri noen uker og landfiske etter ørret er godt i gang Jeg har vært ute noen turer på ettermiddag/kveld uten å få noe, så jeg bestemte meg for å stå opp tidlig på Søndag. Da tok jeg første kast rundt kl 6, og før 8 hadde jeg to ørreter på land. Den største på 1,45kg, den minste ble ikke målt. Begge fiskene tok ganske nærme land og helt i overflaten, så man trenger ikke nødvendigvis å pælme sluken til nabokommunen for å få fisk nå på våren. Begge fiskene tok på Duo Wedge 95 UV Flash. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted April 22 Report Share Posted April 22 Grattis! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted September 26 Author Report Share Posted September 26 Jeg var ute en tur etter jobb I dag, og det resulterte i en fantastisk flott ørret på ca 3,2kg og 60cm. Denne tok sluken med en gang den landet i vannet og ga en utrolig spennende fight! Nå er det ikke lengre badetemp i Mjøsa, så jeg håper på flere ørreter i høst 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted October 4 Author Report Share Posted October 4 I dag fikk jeg min første ørret fra båt på Mjøsa, den var såvidt under minstemål så den fikk svømme videre. Anslår vekten til ca 1kg, tok på en Finsk RR Wobbler. Nå er det skikkelig bra på Mjøsa, muligheter både fra land og båt, så det er bare å komme seg ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted October 4 Report Share Posted October 4 Grattis! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted October 6 Report Share Posted October 6 On 10/4/2024 at 4:53 PM, FatCat said: I dag fikk jeg min første ørret fra båt på Mjøsa, den var såvidt under minstemål så den fikk svømme videre. Anslår vekten til ca 1kg, tok på en Finsk RR Wobbler. Nå er det skikkelig bra på Mjøsa, muligheter både fra land og båt, så det er bare å komme seg ut Vakker fisk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted October 7 Author Report Share Posted October 7 21 timer siden, Gabriel skrev: Vakker fisk. Ørreten er Mjøsa er veldig vakker:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts