Jump to content
Fiskersiden

Ekkolodd til dorging

strupneset
 Share

Recommended Posts

22 timer siden, erik skrev:

Med det budsjettet så blir det å handle brukt, eller en innstegsmodell ala Eagle.

22 timer siden, erik skrev:

Med det budsjettet så blir det å handle brukt, eller en innstegsmodell ala Eagle. 

Hva med elite 9?

hvor mye må jeg jt med å hvilken modell bør jeg satse på

Takk for svar Erik.

kunne ha kjøpt en HDS å men orker ikke å bruke så mye.

om du hadde satt av 15-16 tusen hva ville du kjøpt.

Hvor langt ned trur du jeg ser?

Hytta mi ligg i tingvoll fjorden å er fort 300 meter dypt.Skjønner jeg ikke ser så langt ned men håper jo på 100 pluss meter.

blir dorging kombinert med vanlig fiske.

Ser fisk på 150m med Elite FS og 50/200 KHz HDI svinger, og det på 200 KHz eller høy CHIRP. Ser bunnen på 300m med samme frekvensinstillinger, men 50 kHz vil være bedre på store dyp. 

Lite dorging som foregår på 300 meters dyp. :) Men er det kombinert bruk hvor du også er ute etter dybder og struktur etc, så er HST-DFSBL eller 50/200-HDI gode valg slik abbor skriver. (Forskjellen på de to er DownScan, HDI har det mens HST-DFSBL er kun 2D)

Har brukt Lowrance de siste 10-12årene å var fornøyd med de, så kjøpte jeg en mindre båt (Pioner 17 Multi) til linefiske, de som leverte båten forhandlet Garmin så det ble da en Garmin 72cv, det tok ikke lang tid før trollingbåten også fikk Garmin, da 92sv med GT41-TM svinger, så kan lønne seg å prøve noe nytt nå å da.

Har fremdeles de 2 Lowrance ekkoloddene på dekk men elsker 92sv inne i cabinen :) fantastisk bilde kvalitet.

Men smaken er jo som baken.. delt.