strupneset Posted May 19, 2024 Report Share Posted May 19, 2024 Trenger råd og tips til valg av ekkolodd å svinger til Dorging i en fjord. Lowrance er favoritten. tenker jeg ikke vil legge i mer en 8-10 tusen. Å helst en 9". åpen båt 14 fot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 19, 2024 Report Share Posted May 19, 2024 Med det budsjettet så blir det å handle brukt, eller en innstegsmodell ala Eagle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strupneset Posted May 20, 2024 Author Report Share Posted May 20, 2024 22 timer siden, erik skrev: Med det budsjettet så blir det å handle brukt, eller en innstegsmodell ala Eagle. 22 timer siden, erik skrev: Med det budsjettet så blir det å handle brukt, eller en innstegsmodell ala Eagle. Hva med elite 9? hvor mye må jeg jt med å hvilken modell bør jeg satse på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 20, 2024 Report Share Posted May 20, 2024 Elite FS en glimrende mellomklassemodell, kombiner med feks Airmar TM150M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strupneset Posted May 23, 2024 Author Report Share Posted May 23, 2024 Takk for svar Erik. kunne ha kjøpt en HDS å men orker ikke å bruke så mye. om du hadde satt av 15-16 tusen hva ville du kjøpt. Hvor langt ned trur du jeg ser? Hytta mi ligg i tingvoll fjorden å er fort 300 meter dypt.Skjønner jeg ikke ser så langt ned men håper jo på 100 pluss meter. blir dorging kombinert med vanlig fiske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted May 23, 2024 Report Share Posted May 23, 2024 Ser fisk på 150m med Elite FS og 50/200 KHz HDI svinger, og det på 200 KHz eller høy CHIRP. Ser bunnen på 300m med samme frekvensinstillinger, men 50 kHz vil være bedre på store dyp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 24, 2024 Report Share Posted May 24, 2024 Lite dorging som foregår på 300 meters dyp. Men er det kombinert bruk hvor du også er ute etter dybder og struktur etc, så er HST-DFSBL eller 50/200-HDI gode valg slik abbor skriver. (Forskjellen på de to er DownScan, HDI har det mens HST-DFSBL er kun 2D) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted May 24, 2024 Report Share Posted May 24, 2024 Dorging på 300 meters dyp høres jo unektelig spennende ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares 6 Posted May 28, 2024 Report Share Posted May 28, 2024 Har brukt Lowrance de siste 10-12årene å var fornøyd med de, så kjøpte jeg en mindre båt (Pioner 17 Multi) til linefiske, de som leverte båten forhandlet Garmin så det ble da en Garmin 72cv, det tok ikke lang tid før trollingbåten også fikk Garmin, da 92sv med GT41-TM svinger, så kan lønne seg å prøve noe nytt nå å da. Har fremdeles de 2 Lowrance ekkoloddene på dekk men elsker 92sv inne i cabinen fantastisk bilde kvalitet. Men smaken er jo som baken.. delt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts