Jump to content
Fiskersiden

Vinterbro, Ås, Ski.


Mcflior
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen)
Kan du fortelle meg hvor det er gratis fiske på noen av disse innsjøene?
Gjersjøen, Pollevvan, Årungen, Osensjovann, Askhaugtjernet. Hvis det er betalt, hvor kan jeg få en lisens? Hva slags fisk finnes i disse innsjøene? Jeg vil være takknemlig for all informasjon)

Edited by Mcflior
Link to comment
Share on other sites

Gjersjøen - ja, fisk i vei, men ikke innovre ved Slorene hvor det er fuglereservat. Mort, brasme, abbor, gjørs, gjedde (mer?)

Årungen - ja, fisk i vei. Mort, sørv, abbor, sutur, gjedde, karper (ikke fiske ål)

Pollevannet - nei, ikke fisk naturreservat.

Østensjøvannet - nei, ikke fisk naturreservat.

Askhaugtjernet - NEI!! Privat dam og ingen er velkommen av grunneier (har jeg fått hørt)

Edited by Albert71
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kan legge til at Østensjøvannet vel er fredet for fiske i sommerhalvåret, mens isfiske er tillatt. I alle fall var det slik før. Jeg har ikke fisket der siden jeg var midt i tenårene, og det er leeenge siden. Den gang var vi ikke så veldig opptatt av slike regler … ^_^

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, TT skrev:

Kan legge til at Østensjøvannet vel er fredet for fiske i sommerhalvåret, mens isfiske er tillatt. I alle fall var det slik før. Jeg har ikke fisket der siden jeg var midt i tenårene, og det er leeenge siden. Den gang var vi ikke så veldig opptatt av slike regler … ^_^

Fortell meg en god en, en innsjø eller et sted du kan fange ørret?)

Link to comment
Share on other sites

10 часов назад Albert71 написал:

Озеро Йерсьёэн - да, рыба по пути, но не вглубь страны, в Слорене, где есть птичий заповедник. Морь, лещ, окунь, лещ, щука (ещё?)

Годовалый - да, рыба в пути. Обыкновенная плотва, плотва, окунь, сутур, щука, карп (не угорь рыбный)

Поллеваннет – нет, не рыбный заповедник.

Остеншёваннет – нет, не рыбный заповедник.

Пруд с пеплом - НЕТ!! Частный пруд, и землевладелец никого не приветствует (я слышал)


Подскажите хорошее, озеро или место, где можно поймать форель?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.