Mcflior Posted June 15, 2024 Report Share Posted June 15, 2024 (edited) Hei alle sammen) Kan du fortelle meg hvor det er gratis fiske på noen av disse innsjøene? Gjersjøen, Pollevvan, Årungen, Osensjovann, Askhaugtjernet. Hvis det er betalt, hvor kan jeg få en lisens? Hva slags fisk finnes i disse innsjøene? Jeg vil være takknemlig for all informasjon) Edited June 19, 2024 by Mcflior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert71 Posted June 19, 2024 Report Share Posted June 19, 2024 (edited) Gjersjøen - ja, fisk i vei, men ikke innovre ved Slorene hvor det er fuglereservat. Mort, brasme, abbor, gjørs, gjedde (mer?) Årungen - ja, fisk i vei. Mort, sørv, abbor, sutur, gjedde, karper (ikke fiske ål) Pollevannet - nei, ikke fisk naturreservat. Østensjøvannet - nei, ikke fisk naturreservat. Askhaugtjernet - NEI!! Privat dam og ingen er velkommen av grunneier (har jeg fått hørt) Edited June 19, 2024 by Albert71 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted June 19, 2024 Report Share Posted June 19, 2024 Det er en tråd fra 2017 om Pollevann. Bruk søkefunksjonen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted June 19, 2024 Report Share Posted June 19, 2024 Kan legge til at Østensjøvannet vel er fredet for fiske i sommerhalvåret, mens isfiske er tillatt. I alle fall var det slik før. Jeg har ikke fisket der siden jeg var midt i tenårene, og det er leeenge siden. Den gang var vi ikke så veldig opptatt av slike regler … 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mcflior Posted June 19, 2024 Author Report Share Posted June 19, 2024 1 time siden, TT skrev: Kan legge til at Østensjøvannet vel er fredet for fiske i sommerhalvåret, mens isfiske er tillatt. I alle fall var det slik før. Jeg har ikke fisket der siden jeg var midt i tenårene, og det er leeenge siden. Den gang var vi ikke så veldig opptatt av slike regler … Fortell meg en god en, en innsjø eller et sted du kan fange ørret?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mcflior Posted June 19, 2024 Author Report Share Posted June 19, 2024 10 часов назад Albert71 написал: Озеро Йерсьёэн - да, рыба по пути, но не вглубь страны, в Слорене, где есть птичий заповедник. Морь, лещ, окунь, лещ, щука (ещё?) Годовалый - да, рыба в пути. Обыкновенная плотва, плотва, окунь, сутур, щука, карп (не угорь рыбный) Поллеваннет – нет, не рыбный заповедник. Остеншёваннет – нет, не рыбный заповедник. Пруд с пеплом - НЕТ!! Частный пруд, и землевладелец никого не приветствует (я слышал) Подскажите хорошее, озеро или место, где можно поймать форель?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts