erik Posted July 7 Report Share Posted July 7 Vi tar med oss en Lowrance Eagle med TripleShot HD ekkoloddgiver på abborfiske i Tyri- og Steinsfjorden. Er Lowrance Eagle et godt ekkolodd for det fisket? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted July 8 Report Share Posted July 8 Fin film dette. Måtte dele den i episoder pga lengden Selv om jeg hverken har eller kommer til å skaffe meg et slikt ekkolodd, er det likevel mye å lære om den generelle bruken. Ang «overlegg» som dere er inne på mot slutten, så savner jeg en funksjon av typen «gjør til standard». Enkelte overlegg, feks spenning, vil man jo ha på alle bilder og da hadde det vært praktisk å kunne hente det opp bare en gang. Fint med gjensyn av Steinsfjorden også. Jeg var der mye som ung og har nok dorget opp noen hundre gjedder. Men de siste 30 åra har det blitt få besøk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted July 8 Author Report Share Posted July 8 Takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted July 10 Report Share Posted July 10 (edited) Jeg ble faktisk så inspirert av den videoen, at da jeg for et par dager siden hadde båten på land, monterte jeg en 3-i-1 giver jeg hadde liggende. Nå skal jeg utforske sidescan. Et spørsmål i den forbindelse; jeg har nå to Elite FS koblet sammen med NMEA og Ethernet (gul kabel). Etter at disse ble koblet, identifiserer de ikke giver automatisk. De fant ikke den gamle 50/200 chirp giveren og nå heller ikke den ubrukte 3-i-1 giveren. I og for seg ikke noe stort problem å legge dem inn manuelt, men jeg skjønner ikke hvorfor. Edited July 10 by TT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted July 10 Author Report Share Posted July 10 Bare å komme seg ut og leke. Jeg har ikke noen god forklaring på hvorfor giverne ikke skulle bli gjenkjent, som du sier kan man heldigvis velge de manuelt. Å lagre waypoints og ta hard reset kan være verdt et forsøk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts