Jump to content
Fiskersiden

1. test av Lowrance Eagle - abborfiske. (Film)

Recommended Posts

Vi tar med oss en Lowrance Eagle med TripleShot HD ekkoloddgiver på abborfiske i Tyri- og Steinsfjorden. Er Lowrance Eagle et godt ekkolodd for det fisket?

• Like 1

Fin film dette. Måtte dele den i episoder pga lengden ;)

Selv om jeg hverken har eller kommer til å skaffe meg et slikt ekkolodd, er det likevel mye å lære om den generelle bruken. 

Ang «overlegg» som dere er inne på mot slutten, så savner jeg en funksjon av typen «gjør til standard». Enkelte overlegg, feks spenning, vil man jo ha på alle bilder og da hadde det vært praktisk å kunne hente det opp bare en gang. 

Fint med gjensyn av Steinsfjorden også. Jeg var der mye som ung og har nok dorget opp noen hundre gjedder. Men de siste 30 åra har det blitt få besøk. 

Jeg ble faktisk så inspirert av den videoen, at da jeg for et par dager siden hadde båten på land, monterte jeg en 3-i-1 giver jeg hadde liggende. Nå skal jeg utforske sidescan. IMG_0384.thumb.jpeg.8c9f34683af6018cf49068fb75cffc5e.jpeg

Et spørsmål i den forbindelse; jeg har nå to Elite FS koblet sammen med NMEA og Ethernet (gul kabel). Etter at disse ble koblet, identifiserer de ikke giver automatisk. De fant ikke den gamle 50/200 chirp giveren og nå heller ikke den ubrukte 3-i-1 giveren. I og for seg ikke noe stort problem å legge dem inn manuelt, men jeg skjønner ikke hvorfor. 

Edited by TT

Bare å komme seg ut og leke. :)

Jeg har ikke noen god forklaring på hvorfor giverne ikke skulle bli gjenkjent, som du sier kan man heldigvis velge de manuelt. Å lagre waypoints og ta hard reset kan være verdt et forsøk.

• Like 1