Gå til innhold
Fiskersiden

Om karuss og pene damer.


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Her om dagen slo det meg at disse to artene egentlig har svært så mye til felles. jeg har nemlig i det siste brukt endel timer på jakt etter karussen-da gjerne mens jeg har tenkt på damer. (Ondt ofte lider den fiskemann...)

Begge to tar villig imot bestikkelser (Drinker og middag, eller mais og boilies). Dette er imidlertid langt fra noen garanti om videre suksess. Etter innledende bestikkelse, er det vanskelig å holde oppmerksomheten deres i særlig lengre tid, de tar gjerne en liten svins omkring og sjekker alternative beiter. I denne perioden kan man lett bli frustrert, særlig hvis fangsten viser hvor fin kropp den har med å lene seg fremover, eller ta et head&tail vak.

I neste fase skjer en av to ting-byttet fosvinner, eller nærmer seg tackelet ditt. (Tolk den som dere vil...) Her gjelder det å ha konsentrasjonen på topp, det er her avgjørelsen faller! I verste tilfelle blir det bare litt sutting, i beste tilfelle max flex.

Skitt fiske til dere alle, jeg gjør et nytt forsøk ikveld. (Etter karussen altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest at noe av grunnen til at karussen kan være vrien i enkelte vann kommer av at den konsentrerer seg om noen typer føde, mens den fullstendig overser andre ting som er fullt spiselig. I slike vann kan det f.eks ligge en feit og svær meitemark og sprelle rett foran karussen, og som karussen både ser og lukter, men som den ikke engang vurderer å spise - rett og slett fordi den ikke oppfatter marken som noe spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om karussfisket i Kristiansand var enklere. Jeg og Leidland kom ut av tellinga. Den største jeg fikk var 37 cm. Er det bra?

Bifangst var også 5 gullfisk, den største på 909/38 cm. Dem var det fart i. Karussen var en skuffelse i såmåte.

Teller gullfisk i konkurransen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.