Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske fra Kano


Hansa
 Share

Recommended Posts

Min erfaring er at man kan ha det meste hengende etter kanoen. Alt fra "standard" ørretsluker som Sølvkroken Spesial, til wobblere. Bruk de samme slukene som du ville fisket med om du sto og kastet fra land. Eventuelt wobbler hvis du er ute etter de virkelig store. Hva du henger på snøret er jo avhengig av bl.a dybden på vannet. Ikke lurt å henge på noe som synker rett i bånn, mener jeg. Så du må vel bare prøve deg frem. Selv ville jeg funnet noe som klarte å holde seg +/- 2 meter under overflaten ved normal padlehastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss høres bra ut er ikke så dreven fisker men har blitt helt gira i det siste[ :D ] Men har ikke så mye peil jigg høres spennende ut men vet ikke helt hva det er og hvordan man gjør det jeg[:I] noen som kan forklare meg det litt så hadde det vært kjempe fint mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/artikler/generel/jigg.asp

Fra kano kan du også bruke pimpel og balanse. Samme utstyr som på vinteren. Dropp maggot'en. Husk og ta med deg en håv. Kanskje en markør til og merke en plass hvor du får fisk under dorging. Ei bøtte og ha fisken i. Sist men ikke minst. REDNINGSVEST! Ei kort haspelstang er nok å foretrekke i en kano. Jeg synes det er lettere å variere fisket med denne type stang. Samt at du slipper å fekte med kompisen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kan du kjøpe løse tvinger (fås også på Biltema) og montere stangholderen til denne. Så slipper du å borre i kanoen, og kan enkelt flytte stangholderen etter eget ønske. stangholder og tvinge koblet jeg sammen med en rull elektriker-tape (fås også kjøpt i 10-pakninger på Biltema). Funker som f..., det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.