Gå til innhold
Fiskersiden

4 dager ved Brønnøysund...


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Det ble en superrask tur nordover for 4 dagers fiske ikke langt fra Brønnøysund. Hadde forhåpeninger om noen nye arter men akkurat det skulle vise seg å gå i vasken. Det ble iallefall endelig en knurr igjen slik at jeg fikk registrert arten med skikkelig vekt...

324 gram veide denne karen...

25072005170646ev883N8L3GOq.jpg?6

Fjordfiske skuffet skikkelig. Vi hadde heller ikke båt denne gangen derfor ble det fiske fra land som viste seg å bli en nedtur denne gangen.

Da ble det heller en fluesatsing noen dager i en tidevannsstrøm rett ved sommerhuset vårt. Der går det tidvis enorme mengder sjøørret og vi har observert en og annen laks i disse strømmene.

Slik ser strømmen ut, vannvittige mengder med saltvann skal ut i havet igjen...

2507200517064784xf8vOvpt3H.jpg?72

Her er brodern igang med fluestanga...

25072005170647Dxq63F4IddNC.jpg?47

Vi fikk mange sjøørret her, men størrelsen var skuffende i år med den største på en 5-6 hekto.

Og etter noen dager med heller skuffende fangst slo det endelig på en fin fisk. Med lange utras fortsto jeg fort at det dreide seg om en stor fisk, faktisk den største ever på enhåndsstang. Den oppførte seg også lite som en sjøørret og vi forsto fort at det måtte være en laks. Etter noen nervepirrende minutter var årets første laks et faktum, 2350 gram veide den...

250720051706464O62S8945C9d.jpg?13

25072005170647We5AaJ858ucm.jpg?47

Slike tidevannstrømmer kan være svært fiskerike, anbefaler alle å teste ut slike plasser om man er nordover en tur. Denne strømmen gav meg iallefall en fantastisk fight med min beste prestasjon på enhåndsstang...

250720051706471sAF6o77QEOM.jpg?1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Brukte dere synkesnøre? Og hvordan fluer fungerte best?

Og gratulerer med bra knurr også, selv om den blekner litt i forhold til laksen.

Vi fisket med intermediatesnøre. Laksen tok den beste flua jeg noensinne har hatt i boksen min, olivengrønn "Killer".

Takker for gratulasjoner, laks er kun ny art på enhåndsstang. På tohånds har jeg tatt laks på 7.5 kg [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.