Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskesene?


Shouni
 Share

Recommended Posts

Har i de senere årene bare benyttet meg av fireline på mine sneller, men i år tenkte jeg også å utstyre den ene snellen min med vanlig sene for laksefiske i elv. Har helt mistet oversikten over hva som er bra og dårlig og håper at noen med erfaring fra årets produkter kan hjelpe meg. Tenkte å bruke 0.45 og senen skal brukes på haspelsnelle i størr. 4000 så det er ønskelig at den ikke er så fryktelig stiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Stroft GTM, har prøvd det meste, dette er den absolutt beste senen jeg har prøvd i de litt grøvere dimensjoner. Stor knutestyrke, stor slitestyrke, passe stivhet, i tilegg liker jeg den grå fargen. Jeg fisker med multiplikator når jeg bruker denne snørediameteren, men Stroft er såpass myk at den ikke vil forårsake problemer på en haspelsnelle. Har gode erfaringer med Stroft i tynnere utgaver på haspelsneller.

Hvis du ønsker en veldig myk sene ta en kikk på de forskjellige Trilene senene. Abu sine sener lages nå også av Trilene. Har ikke prøvd Abulon etter at produksjonen ble flyttet fra Japan til USA men antar de er temmelig like Trilene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå fisker jeg stort sett etter ørret og ikke laks, og bruker 0,20-0,25 sene, så opp i 0,40 har jeg ikke vært.

Men jeg liker godt maxima sene. Det er den sena som har gitt meg minst problemer. Har også et par ganger opplevd å bytte stang til maxima sene, for deretter å ha opplevd at det napper med en gang. Senest på vidda for 2 uker siden, så fargen må være vellykket også. Husker ikke hvilken type jeg da hadde på den andre stanga, den var blank. Litt merkelig at jeg på første og 3 kast med maxima da fikk på fisk, mens jeg ikke hadde hatt ett napp med den andre sena .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.