satdan Posted June 2 Report Share Posted June 2 2 timer siden, Ølgylt skrev: Ja du sier noe HAUKIliekspressen Tar litt vann jeg gylt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satdan Posted June 2 Report Share Posted June 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted June 2 Report Share Posted June 2 3 timer siden, Ølgylt skrev: Ja du sier noe Her er nok Panther’n på linje med de fleste av oss andre her inne, men det skyldes nok at han ikke aner hva «bjørnetjeneste» betyr …. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikka 512 Posted June 3 Report Share Posted June 3 (edited) https://no.wikipedia.org/wiki/Bjørnetjeneste Hen er virkelig ikke den eneste som bruker det begrepet feil. Jeg vil påstå at de aller fleste (i hvert fall yngre mennesker) som fortsatt snakker om bjørnetjenester, har misforstått hva det betyr. Edited June 3 by Tikka 512 , 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted June 3 Report Share Posted June 3 11 timer siden, satdan skrev: Ser deg og høyner med denne tatt i går kveld: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikka 512 Posted June 3 Report Share Posted June 3 @TT Hvor ble den tatt? Karmøy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted June 3 Report Share Posted June 3 1 time siden, Tikka 512 skrev: @TT Hvor ble den tatt? Karmøy? Nei, den ble ikke tatt på Karmøy. Men jeg har sørget for at den ble brakt levende dit, for jeg hører bestanden der har blitt litt tynn 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted June 3 Report Share Posted June 3 1 hour ago, TT said: Nei, den ble ikke tatt på Karmøy. Men jeg har sørget for at den ble brakt levende dit, for jeg hører bestanden der har blitt litt tynn Godt jobba, vi burde kanskje vurdere å importere noen flere arter når vi først er i gang slik at gjedda får godt selskap.. Hva med litt sik og abbor? Kanskje noen solabbor også, sikkert mange som hadde satt pris på et artsrikt vann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satdan Posted June 3 Report Share Posted June 3 1 time siden, TT skrev: Nei, den ble ikke tatt på Karmøy. Men jeg har sørget for at den ble brakt levende dit, for jeg hører bestanden der har blitt litt tynn Regner med du sendt`n bortover med bussen,TT. Tar litt vann jeg, mens jeg sjekker rutetabellene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satdan Posted June 3 Report Share Posted June 3 35 minutter siden, Gabriel skrev: Godt jobba, vi burde kanskje vurdere å importere noen flere arter når vi først er i gang slik at gjedda får godt selskap.. Hva med litt sik og abbor? Kanskje noen solabbor også, sikkert mange som hadde satt pris på et artsrikt vann. Gabriel... jeg kom på en ide. Hva med å importere no Alligator Gar fra Floridaen og dumpe på Karmøy Da hadde det ***** meg blitt fart på CAPS LOCKen da!!!!!!!!!!!!!!1111111111111 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satdan Posted June 3 Report Share Posted June 3 15 timer siden, Tikka 512 skrev: https://no.wikipedia.org/wiki/Bjørnetjeneste Hen er virkelig ikke den eneste som bruker det begrepet feil. Jeg vil påstå at de aller fleste (i hvert fall yngre mennesker) som fortsatt snakker om bjørnetjenester, har misforstått hva det betyr. Sånn som jeg tolker det, er det et gammelt utrykk for aktiv døds hjelp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satdan Posted June 3 Report Share Posted June 3 Den 9.5.2026 at 13.41, PantherMartin skrev: Typsik sossialist tull dette er bra bruk av middler!!!!!! Få ungdom ut av pley stasjon og ut og få ut gjedde og annet fremmed art ut av vannene dere vill sikkert heller sende alle våre penger til Ukraina og palle-stina fysj Du kamerat, nå er du helt på bærtur. Hva i svarte granskauen har ungdom med playstation og gjedde på Karmøy å gjørra med krig i Ukraina og Palle-stina?? Jeg veit ikke hva du røyker, men hvis du har noe mer så send det på tilbaketuren med HAUKIliekspressen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted June 3 Report Share Posted June 3 (edited) 3 hours ago, satdan said: Gabriel... jeg kom på en ide. Hva med å importere no Alligator Gar fra Floridaen og dumpe på Karmøy Da hadde det ***** meg blitt fart på CAPS LOCKen da!!!!!!!!!!!!!!1111111111111 Jeg har hørt faktisk hørt rykter om at det befinner seg en slik en i en leilighet på Nordnes i Bergen.. Jeg så noen bilder også. Men det er snart 20 år siden... Mulig han har flere nå? Uansett så mener jeg at nå som storgjeddene er borte så finnes det kanskje en mulighet for å gjøre dette om til Norges mest artsrike vann? Edit: Leste feil, trodde du mente alligator, ikke alligator gar. Men for all del, alt er velkomment. Edited June 3 by Gabriel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satdan Posted June 8 Report Share Posted June 8 Den 3.6.2026 at 23.07, Gabriel skrev: Jeg har hørt faktisk hørt rykter om at det befinner seg en slik en i en leilighet på Nordnes i Bergen.. Jeg så noen bilder også. Men det er snart 20 år siden... Mulig han har flere nå? Uansett så mener jeg at nå som storgjeddene er borte så finnes det kanskje en mulighet for å gjøre dette om til Norges mest artsrike vann? Edit: Leste feil, trodde du mente alligator, ikke alligator gar. Men for all del, alt er velkomment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts