Bamse_bra Posted February 27 Report Share Posted February 27 (edited) Hei. Vurderer en tur til Frøya/Sula området i Juli. Hvordan er fisket her. Har med meg tre gutter som er særdeles glad i å få fisk. To av de har kveite på samvittigheten og alle tre har fisk 10+kg som rekord. Så godt fiske er viktig. Edited February 27 by Bamse_bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted March 17 Report Share Posted March 17 Så bra! Men da betyr det jo at det er dyktige fiskere, er du sikker på at du vil ha tips? Er det ikke morsommere å finne ut av det selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted April 4 Report Share Posted April 4 On 3/17/2025 at 10:14 PM, Ølgylt said: Er det ikke morsommere å finne ut av det selv? Nah, eneste gangen jeg gidder å lete opp plasser selv er når det kommer til lokale fiskesteder som jeg lett kan besøke på nytt. Når jeg kommer til et nytt sted som jeg kanskje bare skal fiske noen få ganger vil jeg helst ha så mange tips som mulig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted April 7 Report Share Posted April 7 Den 4.4.2025 at 18.26, Gabriel skrev: Nah, eneste gangen jeg gidder å lete opp plasser selv er når det kommer til lokale fiskesteder som jeg lett kan besøke på nytt. Når jeg kommer til et nytt sted som jeg kanskje bare skal fiske noen få ganger vil jeg helst ha så mange tips som mulig. forståelig dette da. Hvis man bare skal fiske en gang, for eksempel i forbindelse med ferie, er det rimelig at man slipper å bruke opp all tiden på å lete opp plasser. Det er derfor fiskecamper ofte informerer kundene om hvor det er bra fiske, som en slags service overfor kundene. Men under hverdagsfisket, der man kanskje har et "prosjekt", og hvor man skal satse over lengre tid, er noe av sjarmen at man selv finner go'plassene, og prøver og feiler til man knekker kodene. Da blir gleden over å lykkes my større. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted April 7 Report Share Posted April 7 (edited) 6 hours ago, piscator said: forståelig dette da. Hvis man bare skal fiske en gang, for eksempel i forbindelse med ferie, er det rimelig at man slipper å bruke opp all tiden på å lete opp plasser. Det er derfor fiskecamper ofte informerer kundene om hvor det er bra fiske, som en slags service overfor kundene. Men under hverdagsfisket, der man kanskje har et "prosjekt", og hvor man skal satse over lengre tid, er noe av sjarmen at man selv finner go'plassene, og prøver og feiler til man knekker kodene. Da blir gleden over å lykkes my større. Nja, gleden av å lykkes blir ikke noe større for meg kun fordi jeg har funnet en plass selv.. Så mye kan jeg si. Men det er jo deilig å vite om plasser andre ikke har hørt om. Samtidig så er det jo også litt slik at vi som fisker mye gjerne har utstyret som skal til for å fiske der andre ikke har muligheten. Edited April 7 by Gabriel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts