Gå til innhold
Fiskersiden

Romarheim / Vike / Eikefet - fangstbilde oppdatert


permagnar
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av krheldal

Noe fiskekort greier ved elveutløpet i eikefett? Eller er det bare å vente på en regnskyll å stille seg opp der?

Hvordan fungerer det med kort osv, i romarheimselven? Taes det noe fisk der inne?

Romarheimselven har ikke vært flomstor enda. Jeg og en kompis har fått 7 Sø så langt. Kort kjøper du hos Gunnar Stusdal. Kjør fra krysset mot Mo og et stykke opppver dalen. Ved første flate finner du en gård på høyre hånd. Der kjøper du kort.

Vær klar ved Romarheimselven når den er på opp, da kan det bli bra med fisk.

Satser på regn i slutten av neste uke. Da blir det tur innover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av krheldal

Noe fiskekort greier ved elveutløpet i eikefett? Eller er det bare å vente på en regnskyll å stille seg opp der?

Hvordan fungerer det med kort osv, i romarheimselven? Taes det noe fisk der inne?

nope det skal ikke være noe kort der inne,altså eikefet....sist jeg durte forbi der var det lite vann men kvelds/tidlig morning tror jeg mulighetene kan være der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk noen dager der, et par dager med typisk vestlandsregn - og deretter noen klare soldager. Er såvidt hjemom for å pakke om og reise videre til bardufoss (for litt mer fiske).

Bilder fra eikefet kommer om ikke mange dagene. Det ble SØ pers - og årets beste var i håven.. [} :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av permagnar

Fikk noen dager der, et par dager med typisk vestlandsregn - og deretter noen klare soldager. Er såvidt hjemom for å pakke om og reise videre til bardufoss (for litt mer fiske).

Bilder fra eikefet kommer om ikke mange dagene. Det ble SØ pers - og årets beste var i håven.. [} :D ]

Du skulle tatt kontakt med meg. Det var knallforhold i elven "min", og det var jo bare noen steinkast fra der du var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av permagnar

Fikk noen dager der, et par dager med typisk vestlandsregn - og deretter noen klare soldager. Er såvidt hjemom for å pakke om og reise videre til bardufoss (for litt mer fiske).

Bilder fra eikefet kommer om ikke mange dagene. Det ble SØ pers - og årets beste var i håven.. [} :D ]

bilde av SØ'en jeg lurte opp.

normal_DSCN3587.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Deetuben

En tynn laks spør du meg?? og hvor er fettfinnen?

Tynn var den i hvertfall, jeg antok det var en SØ pga markante prikker nedenfor linjen, men kan jo også være en svidde. Hvor fettfinnen har tatt veien er ikke lett å si..

normal_DSCN3585.JPG

Edit: Svidde er vel sannsynlig ut i fra overkjevens avslutning v/øyets bakkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ganske sikker på at dette er sjøørret! Tynn er den, men hale, hode og kjeve tyder da på¨sjøørret.

"avkortet gjellelokk" : Tror ikke det er det, bare ser sånn ut pga av at strupen er kuttet over og hodet er bøyd litt oppover!

Fettfinnen er sannsynligvis klipt av som et ledd i merking/forskningsprosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...
Den 29.7.2005 at 16.57, Hunter skrev:

Området Eikefet/Romarheim/Mo er verd å prøve.

Vil du ha flere tips så send meg en PM!

Hei. Er det lov å stå å fiske ved utløpet  ved eikefett elva? Tenkte turen utover i morgen, men finner ikke noe info om det på nett.  Har du eventuellt tips? Har vært den del i eikangervåg uten noe særlig hel 3-4 SØ på 100-200 gram. Blir å fiske med wobbler og diverse. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.