TT Posted March 16 Report Share Posted March 16 (edited) Da jeg var ute forrige helg for å se om sjøørreten hadde våknet (det hadde den ikke …), oppdaget jeg at det var kommet et hakk i spolekanten på min gamle sliter, en Shimano Stradic 2500 C14. Hakket sitter slik til at jeg mener det kan være en risiko for at det sliter på braiden ved kast. Jeg kan selvfølgelig pusse forsiktig på området slik at ev. skarpe kanter blir borte, men det beste er nok å kjøpe en ny spole. Et raskt søk på nett gir ingen treff hos norske forhandlere, men div. treff på ymse internasjonale. Er det noen som har handlet ekstraspoler før og veit om et kurant sted å bestille dette? Edited March 16 by TT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted March 30 Report Share Posted March 30 On 3/16/2025 at 11:35 AM, TT said: Et raskt søk på nett gir ingen treff hos norske forhandlere, men div. treff på ymse internasjonale. Er det noen som har handlet ekstraspoler før og veit om et kurant sted å bestille dette? Jeg kjøper mye fra Plat.co.jp de har mye ekstradeler osv, veldig mange japanske forhandlere er veldig gode på reservedeler. Det sagt så er deler som ekstraspole noe du får kjøpt hos alle fiskebutikker, feks vil skittfiske kontakte Shimano Service for å få tak i en slik del. Men regn med at det fort kan koste en del kroner for en ny spole, eventuelt at det kan være vanskelig å få tak i pga gammel snelle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskebaronen Posted March 31 Report Share Posted March 31 Eg har en du evt kan kjøpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts