meitefiskeren Posted April 6 Report Share Posted April 6 Hei! Jeg har aldri klart å få ørret før. Jeg leter etter et godt ørretvann i Siljan, hvor jeg kan fiske fra land. Har med meg to barn på 5 og 9 år. Vi bruker hovedsaklig meite når vi fisker. Noen tips til vann i Siljan hvor det ikke er langt å gå fra parkeringsplassen og hvor vi kan fiske fra land? Tenker oss til Siljan 24 mai helgen og teste. Tar imot alt av tips med takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted April 6 Report Share Posted April 6 24 Mai så er det i praksis bare om å gjøre å finne vannet med varmest vann så tar du det derfra. Varmere vann gir mer fiskeaktivitet. 5 åringen vil nok klare seg best med makk, mens for 9 åringens skyld ville jeg ha satset på små spinnere eller sluker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meitefiskeren Posted April 6 Author Report Share Posted April 6 Hvilket vann vil du anbefale? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted April 6 Report Share Posted April 6 6 hours ago, meitefiskeren said: Hvilket vann vil du anbefale? Jeg er ikke kjent med de spesifikke vannene men jeg ville ha valgt noe som er middels stort. 500x500m og gjerne et vann som har store grunne områder. Da blir vannet fortere varmt og du har mer aktivitet allerede tidlig i sesongen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts