Livløst Posted April 20, 2025 Report Share Posted April 20, 2025 Har fått beskjed om å slanke beholdningen i boden. Finner da ut at jeg har en ubrukt ambassadeur 7000c som jeg arvet for 15år siden. Den er fra 1991 ish. Er det noe jeg kan bruke den til i Fredrikstad området? Jeg har googlet meg frem til at det er baitcast/surfcasting som er bruksområde. Jeg fisker sporadisk abbor og ørret med guttungen og har ikke noe erfaring med den type fiske. Så ut til å være bratt lærekurve. Er det bare å selge eller er dette noe jeg bør satse på? Kjøpe ny stang og lære å lage tackel eller hva man nå bruker til surfcasting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted April 20, 2025 Report Share Posted April 20, 2025 Du kan bruke den til å dorge gjedde eller til lett havfiske fra båt etter makrell mv. Dette krever ikke at du lærer å kaste med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted April 21, 2025 Report Share Posted April 21, 2025 Behold snella, du får ikke kjøpt like bra snelle i denne størrelsen i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted April 21, 2025 Report Share Posted April 21, 2025 Jeg kan legge til at jeg fremdeles bruker en 7000 Syncro som jeg vant i en konkurranse rundt 1990. Stanga som fulgte med, en Gaula 10 fot, har derimot vært pensjonert i minst 25 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts