ninni Posted July 6 Report Share Posted July 6 Jeg fant en gammel koffert blandt tingene etter pappa. Dette har tilhørt farfar. Jeg tenkte jeg skulle legge det ut for salg, men hvor? Og til hvilken pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted Monday at 07:28 AM Report Share Posted Monday at 07:28 AM Hei! Generelt er nok gammelt fiskeutstyr verdt mindre enn mange tror. Bruksverdien på slik er ofte svært liten, men noe kan ha samleverdi. Et par betraktninger: - sluker og spinner mv er til dels «tidløse» og kan ha bruksverdi også i dag. Om det på bildet har noen samleverdi kan ikke jeg vurdere. - Den haspelsnella (grønn og hvit med rødt snøre) er en gammel klassiker fra ABU. Den har nok samleverdi for noen om den er i god stand. Bruksverdi har den ikke. - Sena er verdiløs. Nylonsene forringes over tid, og gammel sene bør ikke brukes til fiske. - Er det noe merke på fluesnella? (Den grå og grønne). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts