Jump to content
Fiskersiden

Stang til wobbler fiske

Vegardja
 Share

Recommended Posts

Tenker å starte med wobbler fiske etter fjellørret i elv og vann da det ser veldig gøy ut!

Dette er så og si nytt for meg, så har 0 peiling på hvilken stang jeg skal se etter.

Jeg ser dog at mange liker Tailwalk Crimson, men hva med f.eks Daiwa Shogun 5-25 g, 9 fot? Vil den fungere bra til hovedsaklig wobbler fiske, men også sluk/spinner? https://gero.no/produkt/daiwa-shogun-ags-9-fot-5-25gr/

Regner også med det er en fordel at stange er 9 fot fremfor f.eks 7 eller 8.

10 hours ago, Vegardja said:

Tenker å starte med wobbler fiske etter fjellørret i elv og vann da det ser veldig gøy ut!

Dette er så og si nytt for meg, så har 0 peiling på hvilken stang jeg skal se etter.

Jeg ser dog at mange liker Tailwalk Crimson, men hva med f.eks Daiwa Shogun 5-25 g, 9 fot? Vil den fungere bra til hovedsaklig wobbler fiske, men også sluk/spinner? https://gero.no/produkt/daiwa-shogun-ags-9-fot-5-25gr/

Regner også med det er en fordel at stange er 9 fot fremfor f.eks 7 eller 8.

9 fot er en fordel når du trenger å kaste langt, mens kortere stenger blir mindre slitsomme å jobbe med, for med wobblere vil man gjerne jobbe aktivt med stangtuppen noe som er enklere med en kortere stang. 

Det sagt har jeg direkte erfaring med Shogun, AGS stangringene gjør at den er veldig godt balansert som gjør den enkel å jobbe med, så jeg har null problemer med å anbefale denne for wobblerfiske fra land eller når man vader. Noe som er normalen når man er mye til fjells.