Gå til innhold
Fiskersiden

Remy's Karpegutsing - Fangstrapport - Fisk


Remy
 Share

Recommended Posts

hahaha... Jeg var i stalke-karpe-modus jeg caddis.... så jeg la ikke merke til at dama på andre siden var naken før du nevnte det. [ :) ]

Dessuten fikk jeg stygge blikk fra dama mi når jeg forsiktig antydet at jeg burde hatt med meg kikkert for å sjekke "frisyren" hennes.... [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor skal man starte? Krepsefiskere som brekker greiner, vasser, plasker og lyser der man fisker så snart man ikke sitter og holder vakt, eller været som viste seg fra sin værste side? Eller at karpene absolutt ikke ville være med å leke disse dagene?

Er ihvertfall støl, sliten, omtåket og lei etter disse dagene. Er ikke behagelig å ligge ute i drittvær og ikke mindre kjedelig å bare sitte der og vente. Som jeg savnet flere stenger så jeg kunne i det minste fisket den fine karussen jeg så på natta under stengene mine. Men nei, tenkte at det trenger man ikke. men men, så feil kan man ta. Blir tur igjen til torsdag, men definitivt på ny plass!!!! Kjedet meg mye, fikk tatt en del bilder og lekt med det nye kamera.

4 dager, 3 netter, 0 fisk, bra utelling?? Knuste ihvertfall din gutsing KIS (dine patetiske 3 timer) [ :D ]. Stengene mine var ute i 81 timer til sammen. Perfekt lagt til rette, rodd ut og dandert på skikkelig vis. At fisken ikke vil bite er ikke under min kontrol. Ellers takk for alle besøk og moralsk støtte over tlf [ :) ]...

Gutsingen er ikke over, blir karpe mot helgen!!

09.08.05.jpg

09.08.05-01.jpg

09.08.05-02.jpg

09.08.05-03.jpg

09.08.05-04.jpg

09.08.05-05.jpg

09.08.05-06.jpg

09.08.05-07.jpg

09.08.05-08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ulsrud skal ikke være lett. Jeg brukte 8 fiskenetter der i fjor på 1 karpe. Gitt enkeltes fangster i det siste er dette dårlig statistikk. Dette er imidlertid ikke av de verste. Mener Fredrik hadde 20 turer en sommer. Usikker på om det ble noen fisk til slutt.

Når Thomas fikk sine flotte fisk i fjor satt han 5-6 netter. 3 av totalt 4 fisk (tror det ble 4 til sammen) kom på under 12 timer.

Dette er et waiting-game. Med din satsing kommer det nok en karpe på land før eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er i hvert fall at karpene i Ulsrud ofte biter når det er mørkt eller tidlig på morgenen. Den siste fikk jeg imidlertid 09.30 om jeg ikke husker feil. Dette er imidlertid litt tynn statistikk da jeg ofte kommer på kvelden, og drar hjem litt utpå formiddagen neste dag. Har imidlertid ikke inntrykk av at dagen er noe hot på Ulsrud.

Dette tror jeg imidlertid kan variere fra vann til vann, og fra swim til swim. Under årets frankriketur satt jeg på en swim som produserte flest fisk mellom 14.00 og ca 17.00. Andre fiskere på andre deler av vannet hadde bare action på natta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt overbevist om at du har gjort det aller meste riktig Remy og likevel kan jeg jo ikke annet enn å smile litt lurt i skjegget (som jeg ikke har) når jeg tenker tilbake på et aldri så lite tilløp til hovmod i tidligere diskusjoner om hvor enkelt karpefiske er...[ :D ]Viss det er en trøst så er høysommeren tradisjonelt en vrien tid etter storkarpene både på Ulsrud og Damtjern.Det er veldige mengder naturlig mat i vannet og fisken er i tillegg litt døsig av varmen og det lave oksygennivået som følger av den. En opprettholdt foring over flere dager er sansynligvis det som skal til for å få fisken vekk fra dafnier, fjærmygg,småkreps, yngel og alt det andre den kan frotse i.Har du sett noe tegn til fisk da Remy?? De kan være ekkelt stasjonære disse karpene og holde seg borte i "sitt" hjørne av vannet, og da er det jo dumt å ikke fiske i det hjørnet[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Karpefiskere vet at det ligger mange timer og mye arbeid bak fiskene til O.P. Det er nettopp derfor Karpefiske ikke er for nybegynnere. Det kreves i tilegg til mye tid, gjerne også en del resurser. Er vel ikke for ingenting, at Karpefiske i GB. var (for 4-5 år siden) årsaken til flere skilsmisser enn alkoholen.

Viggo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Viggo

Alle Karpefiskere vet at det ligger mange timer og mye arbeid bak fiskene til O.P. Det er nettopp derfor Karpefiske ikke er for nybegynnere. Det kreves i tilegg til mye tid, gjerne også en del resurser. Er vel ikke for ingenting, at Karpefiske i GB. var (for 4-5 år siden) årsaken til flere skilsmisser enn alkoholen.

Viggo

Javisst, og derfor tok jeg meg bryet med å gjøre skikkelige forberedelser også.... [ :) ] Men gir man seg, nei da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Er på plass, ferdig rigget. Har med dama og så da gikk alt klart. Sitter på samme plassen igjen, klarte ikke å gi helt slipp enda når så mye arbeid er lagt med. Drikker nykokt kaffe nå og koser oss:-) takk for hilsen

Hjelper "haill" på karpefiske oxo? [ :) ]

Skitt fiske.... [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.