Jump to content
Fiskersiden

New "How to"-videos for Lowrance on Youtube

erik
 Share

Recommended Posts

I have made a few short videos showing how to do some basic tasks on Lowrance units, answering some of the most common questions we get from you.

We start with the last resort so to speak, how to perform a hard reset.

Before you do a hard reset, and as back up done from time to time, you need to know how to save your waypoints to a memorycard:

A hard reset will restore all defaults, but perhaps you can take a softer approach. Restore defaults is usually a good idea after updating software, or if you remove or add stuff to your network:

And then we round it off with something nice, showing you how you can personalize your unit with a custom wallpaper (background) of your choice:

Got more ideas for such videos as these? Contact us and let us know.

takk for at du deler dette Erik. Er "hard reset" det vi på godt norsk kaller "svenskeknappen"? ;) 

et lite hjertesukk. Opplever forbløffende ofte med all elektronikk at de havner i et modus som det er nesten umulig å komme ut av. Og jeg har ikke gjort noe spesifikt aktivt for å havne der. Sagt på en annen måte, jeg må i vanvare ha kommet borti noe som gjør at det blir slik. Dette avslører naturligvis min inkompetanse, men avslører ikke dette mest av alt svakheter med teknologien? En teknologi der man ubevisst havner et sted hvor man ikke har tenkt seg, og hvor det er omtrent umulig å komme seg ut av, kan knapt kalles optimal. Intelligent kan den ihvertfall ikke kalles...! ;) 

Selv takk. :)

Soft reset (vist i filmen om «restore defaults» eller «gjenopprett fabrikkinnstillinger» på norsk) kan vi kalle en svenskeknapp. Da mister du ikke dine waypoints, noe du gjør ved hard reset.

Soft reset eller gjenoppretting er nyttig nettopp i tilfeller som du beskriver. Da fjerner du det du har gjort av innstillinger, uten å miste data.

Kan også svare på et spørsmål jeg fikk som melding:

Er «restore defaults» nødvendig etter softwareoppdatering dersom jeg tar hard reset? Svaret på det er nei. En hard reset dekker alt en «restore defaults» gjør pluss litt til.

Etter min mening er hverken restore defaults eller hardware reset nødvendig etter en softwareoppdatering lenger hvis en ikke har uforklarlige problemer. For noen år siden gjorde jeg hardware reset alltid etter software oppdatering, men ting har blitt mere stabilt så jeg gjør det bare ved problemer.

Det første jeg gjør ved ekkoloddproblemer er gjenopprett ekkoloddinnstillinger og gjenopprett radarinnstillinger ved radarproblemer. 

Edited by abbor